יום ראשון, 26 בפברואר 2017

תפקידו של המכון הרפואי

משרד הרישוי רשאי לזמן כל נהג לבדיקות במכון הרפואי
המכון הרפואי הינו גוף אשר כפוף למשרד הרישוי, במכון הרפואי מתקבלות החלטות לגבי החזקת רישיונות נהיגה בקרב אנשים שונים. במכון זה עובדים רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים שונים שכולם הוסמכו על ידי משרד הרישוי באבחנת נהגים כשירים לנהיגה. משרד הרישוי הינו הגוף היחיד האחראי על מתן רישיונות נהיגה בישראל, לכן יש לו את הזכות לשלוח כל נהג אשר נמצא לנכון לבדיקות רפואיות במכון הרפואי. נהג אשר קיבל זימון למכון הרפואי חייב להתייצב ולבצע את הבדיקות אשר נדרש ולהשמע לתוצאות המכון הרפואי. 

מי נשלח לבדיקות במכון הרפואי על ידי משרד הרישוי
למשרד הרישוי יש את הסמכות לשלוח כל נהג אשר הם רואים לנכון לבדיקות של המכון הרפואי. הנהגים אשר נשלחים למכון הרפואי לבדיקות לרוב:  מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, הורשעו/ נתפסו בנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, שוחררו ממערכות בטחון עם נכות או סעיף נפשי, נהגים בעלי עבירות רבות, או כל נהג אשר מתקבלת לגביו אינפורמציה שהוא עלול להוות סכנה על הכביש. כחלק מהבדיקות הרפואיות שמתבצעות במכון הרפואי, לרוב גם מתבצע אבחון פסיכולוגי שבו נהג יכול לקבל שלילה של שנה בעקבות "אי התאמה אישיותית לנהיגה". 

על החלטות המכון הרפואי ניתן לערער, לרוב בעזרת עורך דין מהתחום. ועדת הערעורים קיימת והיא מורכבת ממספר פסיכיאטרים הבודקים את המקרה בפעם השניה, הוועדה יושבת בבית חולים בתל השומר. ערעור ניתן להגיש רק על סמך נימוקים משפטיים ולא על נימוקים רפואים. בעזרת הערעור יוכלו חלק מהנהגים לשנות את הפסיקה של המכון הרפואי. עורך דין מומלץ לשכור עוד בשלב לפני הבדיקות במכון שכן הוא יכול ללוות אתכם ולתת חוות דעת לגבי המקרה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה