יום שלישי, 21 בפברואר 2017

שרידות עסקית BCP



מהי שרידות עסקית BCP?
"תכנית המשכיות עסקית" מאפשרת לכל ארגון לדעת מה לעשות בזמן אירוע חמור ומסוכן. במסגרת שרידות עסקית BCP קובעים את חלוקת התפקידים ומגדירים תכניות פעולה. מטרת התכנית היא לאפשר התמודדות ישירה עם האירוע כדי להשיב את הארגון לשגרה בצורה הטובה והמהירה ביותר.
כמו כן, התכנית קובעת נהלי תרגול ומומלץ להכין אותה בשגרה. כך ניתן למנוע לחץ ואלתורים ובמקרים מסוימים אפילו להציל חיים.


איך מנתחים שרידות עסקית
BCP?

יש כמה שלבים שנדרשים במסגרת שרידות עסקית
BCP. בשלב הראשון מגדירים את איומי הייחוס הקונקרטיים. הגדרת איומי הייחוס מתבצעת בהתאם לתחומי הפעילות של הארגון, הסבירות להתרחשות של אירועים מסוימים וההשפעה שלהם על המשך הפעילות. לצד הגדרה כללית של איומי הייחוס, יש לציין את המתאר של כל איום ולמפות ולנתח את הסיכונים שנגזרים ממנו.

בשלב השני מבצעים ניתוח שרידות ובוחנים את יכולת ההישרדות של תהליכים חיוניים בארגון. הניתוח מתבצע על פי מיפוי התהליכים וסינון בין תהליכים חיוניים ולא חיוניים. עם זאת, יש להתייחס לחיוניות של תהליכים מסוימים בזמן חירום ולא בשגרה. לעיתים קרובות מתגלה שתהליכים שבשגרה נחשבים לא חיוניים, הופכים בשעת חירום לגורם קריטי שקובע את יכולת ההישרדות הכללית של העסק או הארגון.

קביעת סדר עדיפויות ויישום הכללים המנחים

בהינתן פרטים על התהליכים השונים בארגון ניתן לקבוע סדר עדיפויות להתמודדות משותפת או נפרדת עם כל תהליך. ראשית, יש לבדוק האם קיימת נקודת כשל שיכולה להפיל את התהליך או להצביע על תלותיות בתהליכים ואנשים מסוימים.
שנית, חשוב לשקלל את הציונים באופן אובייקטיבי ולמפות את השרידות והחיוניות של התהליכים בארגון. על סמך הנתונים האלה מיישמים את הכללים המנחים וקובעים תכנית המשכיות עסקית מנומקת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה