יום ראשון, 12 בפברואר 2017

עורך דין מסחרי



עולם המשפט נחלק לתחומים רבים. אחד התחומים שבהם נדרשת מומחיות רוחבית הוא התחום המסחרי. עו״ד מסחרי נדרש להבין במגוון תחומים משפטיים, וביניהם דיני חוזים, דיני חברות, קניין רוחני, דיני ניירות ערך, ועוד תחומים הנוגעים לניהול עסקים ומסחר מקומי ובינלאומי.

משפט מסחרי
משפט מסחרי הוא תחום עיסוק רחב ביותר, שעניינו מכלול ההיבטים המשפטיים של ניהול עסקים וחברות מכל הסוגים. ההיבטים המשפטיים הנפוצים ביותר שבהם עוסק עו״ד מסחרי הם חוזים למיניהם, ודיני חברות (תאגידים) על סוגיהם השונים. בתחום החוזים ניתן למנות חוזים כדוגמת: חוזי עבודה, חוזי שותפות, חוזי סודיות, חוזי בלעדיות, וכיו״ב. כל עסק, קטן כגדול, עורך במהלך חייו מאות חוזים, בין בכתב ובין בע״פ, בין אם חוזים סטנדרטים ובין אם מיוחדים. עו״ד מסחרי אמון על ניסוח הסכמים כאלה או אחרים לטובת לקוחותיו. בתחום דיני חברות, ניתן למנות לדוגמא: הקמת חברות, פירוק חברות, מיזוגים, הקמת תאגידים אחרים כגון עמותות ואגודות שיתופיות וניהולן ע״י עו״ד מסחרי בהיבטים המשפטיים כגון שינויים במבני הבעלויות, פיקוח על קיום אסיפות חובה כגון אסיפה כללית או אסיפה מיוחדת של בעלי מניות, קיום אסיפות לצורך מינוי או חילופי דירקטורים, וכיו״ב.



תחומים נוספים תחת ״משפט מסחרי״
ישנם תחומים הנושקים למשפט מסחרי, ועם זאת אינם נחשבים לחלוטין בתחום המסחרי. דיני ניירות ערך, למשל, נוגעים לאופן ההתנהלות של יחידים, חברות ותאגידים, אל מול הרשות לניירות ערך, הנפקות, גיוסי הון ועריכת תשקיפים. תחום זה נמצא אף הוא תחת המטריה של עורך דין מסחרי, אם כי מצריך הבנה והתמחות ייחודיים. גם תחום סימני מסחר וקניין רוחני נחשבים למשפט ״מסחרי״, אולם גם כאן, עו״ד מסחרי יידרש להבנה והתמחות מיוחדת לתחומים אלה, החורגים מהזרם המרכזי של דיני חוזים וחברות, המצויים בבסיס המשפט המסחרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה