יום חמישי, 17 בנובמבר 2016

יתרונות פעילות גופנית בתוך בריכת שחייה



בריכת שחייה מציעה את התנאים האופטימאליים לפעילות גופנית ושמירה על כושר. השחייה בבריכה משפרת כוח סיבולת וגמישות, אבל במקביל היא גם עוזרת לעבוד על איזון מסת השרירים. ספורטאים מקצועיים משלבים שחייה בתכנית האימונים כדי לחטב את הגוף, לשפר את זרימת הדם ולשקם פציעות שרירים ופרקים. הסיבה לכך היא האופן שבו המים מתנגדים לשרירים ולעצמות, אך מצד שני גם מעניקים להם תמיכה.

היתרונות של פעילות גופנית בתוך בריכת שחייה בולטים בעיקר בהשוואה לפעילויות ספורטיביות אחרות. שחייה עדיפה על פני הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים והיא מומלצת על ידי שורה ארוכה של רופאים ואנשי מקצוע. את היתרונות של השחייה לא ניתן להשיג עם פעילויות גופניות אחרות וכיום היא עומדת בראש סדר העדיפויות גם של קשישים ומבוגרים בגיל הזהב.



האם אפשר להשיג את היתרונות בכל בריכת שחייה?
מי שרוצה ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של בריכת שחייה יכול לעשות זאת במגוון רחב של מקומות. קודם כל, כמעט בכל עיר גדולה בארץ יש בריכת קאנטרי מקומית. בריכת שחייה עירונית סגורה או מקורה היא מקום שמתאים לפעילות גופנית ממושכת ולשמירה על הרגלים נכונים של ספורט. 

אפשרות נוספת היא לבנות בריכת שחייה ביתית. העלות של בריכת שחייה נמוכה מכפי שנהוג לחשוב ואטרקטיבית בטווח הקצר והארוך. הבריכה מעלה את ערך הנכס והיא עוזרת להבליט אותו מול בתים אחרים בשכונה. אפשר לבנות גם בריכת שחייה קטנה יחסית בחצר, ולהשתמש בה כדי לשפר את כוח העבודה ולהוריד מתחים. 

לסיכום, אין ספק לגבי היתרונות של בריכת שחייה ביתית או ציבורית. הבריכה היא מקום שמתאים לפעילות גופנית בריאה והיא מוכיחה את עצמה בקרב קהל יעד בגילאים שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה