יום שישי, 11 בנובמבר 2016

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים



המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף חשוב ביותר
אנשים רבים שמעו על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אבל רבים מהם לא יודעים מהו המכון ומהו תפקידו. למעשה, המכון הינו הסמכות הרפואית של רשות הרישוי ותפקידו מעוגן בחוקי מדינת ישראל. תפקידי המכון הם לערוך בדיקות כשירות רפואית לנהגים מסיבות שונות, ולערוך התאמות של כלי רכב ואביזרי רכב עבור נכים ובעלי מוגבלויות. לרוב, המכון מזמן אליו לבדיקות על פי המלצות שונות, אך ניתן לפנות אליו גם באופן עצמאי.

מי מזומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף האחראי בצע בדיקות כשירות רפואיות עבור נהגים. הבדיקות הללו הן בדיקות מגוונות מאוד, אשר תלויות במצבו הרפואי של הנבדק ובסיבת פנייתו או הפנייתו למכון. ישנם כמה קטגוריות של נהגים שמופנים למכון הרפואי. הראשונים הם מבקשי רישיון לרכב כבד או רכב משא. נבדקים אלו מופנים למכון על מנת להבטיח כי מצבם הבריאותי תקין וכי הם יכולים לנהוג ולהפעיל רכב כבד מבלי לגרום לנזק עקב בעיה רפואית. הקטגוריה השנייה היא עברייני תנועה. עברייני תנועה מועדים ולאחר תום שלילה ונהגים שדווחו על מעורבותם בתאונת דרכים, בין אם עלי ידי המשטרה או על ידי בית דין לתעבורה צריכים לעבור בדיקות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. כמו כן, ישנה קטגוריה נוספת של נכים, אשר דווחו על ידי צה"ל, משרד הביטחון, או הביטוח הלאומי, וקטגוריה של בעיות רפואיות אשר דווחו על ידי רופאים.

מה קורה לאחר הבדיקות?
לאחר הבדיקות שעורך המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הנהגים מקבלים תשובה לגבי מצב הרישיון שלהם. חלק מהנהגים יכולים להמשיך לנהוג כרגיל עם הרישיון שברשותם, חלקם נדרשים לבצע התאמות ברכבם או לנהוג תחת מגבלות מסוימות, ולחלקם נפסל הרישיון עקב אי כשירות רפואית. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה