יום שלישי, 8 בנובמבר 2016

נזקקים



תרומות ועזרה לנזקקים
כל תרומה יכולה לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים של נזקקים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא תמיד יש צורך בתרומה של עשרות ומאות אלפי שקלים על מנת להשיג את המטרה הזו. תרומה יכולה להיות יעילה גם אם היא ניתנת בסכומים יחסית קטנים. הסיבה לכך קשורה לאופן שבו התרומות משפיעות על הנזקקים ועוזרות להם ברמה היום יומית.

ראשית, תרומות מאפשרות לנזקקים לשאת בהוצאות על מוצרי צריכה בסיסיים כמו אוכל, שתייה, מגורים, בגדים וכן הלאה. מוצרי צריכה מן הסוג הזה עולים מאות שקלים בחודש לפחות, אך לא כולם יכולים לעמוד בהוצאות השוטפות. הדרך לעשות זאת היא בין היתר להיעזר בתרומות חיצוניות ולנסות לבדוק כיצד הן יכולות לעזור לקהל היעד.



שנית, תרומות משפרות את תחושת הביטחון של נזקקים. הן עוזרות להם להשיג עצמאות ויכולות למנוע נזקים בלתי הפיכים למצבם הבריאותי והנפשי. בעזרת התרומות ניתן להשפיע לטובה על חייהם של הנזקקים ולסייע להם על בסיס יום יומי.

איך נזקקים מקבלים תרומות?
תרומות מגיעות לנזקקים ממקומות שונים. יש עמותות שאוספות תרומות וגופים ציבוריים שמטרתם לרכז כספים תחת קורת גג אחת. לאחר מכן חלק מהתרומות מועברות לנזקקים בצינורות המקובלים, על בסיס הקצאה כללית או על ידי העברה אישית. התרומות גם מתאימות להורים לילדים, בעלי משפחות ולנזקקים בטווח רחב של גילאים.
תרומות יכולות להיות מועברות לנזקקים גם בצורה פרטית. גופים ואנשים פרטיים מעבירים את התרומות על מנת לסייע לנזקקים ולמנוע מהם להיקלע למצבים כלכליים קשים. התרומות עולות בקנה אחד עם הצורך של נזקקים בטווח הקצר והארוך, אך חשוב לשמור על שקיפות כאשר אוספים אותן. רק בצורה כזו ניתן למצות את פוטנציאל התרומות והעזרה הכללית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה