יום חמישי, 17 בנובמבר 2016

עד כמה נפוצות תאונות תלמידים בבית הספר?



בית הספר הוא המקום שבו הילדים מבלים את רוב שעות הערות שלהם, לכן אין פלא שמדובר גם על שטח מועד לפורענות מבחינה בטיחותית. לא רבים יודעים זאת, אך רוב התאונות בגילאי 6-18 מתרחשות בין כתלי בית הספר. 

המשמעות היא לא בהכרח שחסרים אמצעים לשמירה על בטיחות הילדים, אלא שלפעמים נדרש שיתוף פעולה בין גורמים שונים כדי להשיג את המטרה. כמו כן, רמת הסיכון הגבוהה נובעת כאמור מהאופי המקורי של בתי הספר וממגוון הפעילויות שנערכות בהן על בסיס יום יומי.

תאונות תלמידים בבית הספר נפוצות מכפי שנהוג לחשוב וכעת השאלה היחידה שעל הפרק היא מה עושים במקרה של תאונות כאלה. ראשית, חשוב לזכור שתאונות נחשבות כאילו התרחשו בבית הספר גם אם בפועל קרו מחוץ לשטח מוסד הלימודים או אפילו בשעות אחר הצהריים. שנית, החוק בישראל מחייב כל תלמיד בביטוח תאונות אישיות. את דמי הביטוח משלמים ההורים במסגרת תשלומי החובה לבית הספר ובתמורה התלמידים זוכים לכיסוי של 24 שעות ביממה. כתוצאה מכך, זהו הכיסוי הביטוחי העיקרי שניתן להפעיל במקרים של תאונות תלמידים בבית הספר.



את מי תובעים אחרי תאונות תלמידים בבית הספר?
יש שני אפיקים מרכזיים שבהם ניתן לתבוע בשל תאונות תלמידים בבית הספר. האפיק הראשון הוא חברת הביטוח שמבטחת את התלמידים, אך בתביעה כזו אין חשיבות לשאלת האחראי אלא רק לנזק שנגרם לתלמיד. לעומת זאת, האפיק השני הוא תביעת נזיקין ואותה מגישים נגד המוסד החינוכי. זו תביעה שרלוונטית למקרים בהם התאונה נגרמה בשל ליקוי בטיחותי.

בשני מסלולי התביעה רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע. יש לצרף מסמכים שקשורים לתאונה, חוות דעת רפואית ופרטים על הנכות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה