יום שבת, 13 באוקטובר 2012

עורך דין מקרקעין



כל המקרים שבהם עורך דין מקרקעין יסייע לכם
רבים נוטים לחשוב כי עורך דין מקרקעין מסייע בעיקר כאשר מדובר על עסקאות של קנייה או מכירה של דירות ובתים. אולם בפועל, עורך דין מקרקעין יכול לעסוק בעוד תחומים רבים מאד. תחום המקרקעין הוא תחום מורכב מאין כמוהו. בראש ובראשונה, עו"ד בתחום יוכל לנסח חוזים שונים לעסקאות קניה ומכירה של כל סוגי המקרקעין - מדירות פרטיות, ועד למתחמים עסקיים, עסקאות של רכישת קרקע עבור קבלן או מקבלן, מכירה של שטחים חקלאיים, עבודה מול מנהל מקרקעי ישראל ולשכת רישום מקרקעין וכיוצא באלה .

גם כשיש העברה ללא תמורה
קיים מצב בתחום המקרקעין אשר נקרא העברה ללא תמורה. במצב שכזה, צד אחד מעביר נדל"ן או מקרקעין לצד השני מבלי שהצד השני נדרש לשלם כלל עבורו. במקרים רבים מדובר על הורים אשר החליטו לקנות לילדים שלהם נדל"ן בין אם עבור מגורים או לצורך השקעה עתידית עבורם ( כך שהילדים יכולים להשכיר את הנכס ). גם במצב של העברה ללא תמורה, חשוב לפנות אל עורך דין מקרקעין אשר ידאג שהעברת הבעלות תתבצע כפי שצריך על פי חוק .



שינוי עקב מצב משפחתי

קיימים מצבים רגישים בהם מתבצעת קניה או מכירה של נכסי מקרקעין עקב שינוי במצב משפחתי. כך לדוגמה במצב שבו בני זוג מתגרשים, ייתכן ששני הצדדים ירצו למכור את הנכס, או שצד אחד ירצה לקנות את הנכס מהצד השני, או שיתגלע סכסוך משפטי סביבו. אם תשכרו עורך דין מקרקעין בשלב מוקדם יחסית של הגירושין, תוכלו גם לטפל בנכס שבבעלות שני הצדדים באופן שישביע את רצונכם .

וגם מצבים של ירושה

מצב נוסף הוא חלילה וחס מצב של אדם אשר נפטר אך הוריש את הנכס בצוואתו - גם אז עורך דין מקרקעין מטפל בנושא. לירושה יש אמנם תוקף משפטי מחייב, אך יש צורך לשכור עו"ד אשר יוכל להוציא אותה אל הפועל, ובכלל זה עורך דין מקרקעין יוכל לסייע רבות לכל האנשים הקשורים לקבלת הירושה של אותו נפטר .

תגובה 1:

  1. טוב לדעת. היומן זה מאוד תשוב כי הוא מרחיב את הידע על תחום טיפול של עורך דין מקרקעין. אני מצאתי כאן הרבה דברים חדשים שלא ידעתי עליהם קודם.

    השבמחק