יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

חוזה מכירת דירה



מה חשוב לזכור בעת עריכת חוזה מכירת דירה ?
אין כל ספק כי עסקאות מקרקעין כאלה ואחרות הן מהעסקאות היותר יקרות שאנו עושים בחיינו בין אם למטרות פרטיות ובין אם למטרות עסקיות ומסחריות. לפיכך, חוזה מכירת דירה נועד על מנת לעגן את הזכויות ואת החובות של המוכר והקונה זה כלפי זה ועל מנת לסכם את כל סעיפי העסקה על פי חוק. מכיוון שלכל חוזה מכירת דירה יש משמעות כלכלית לא קטנה, חשוב מאוד כי הוא ייכתב בצורה משפטית ויכיל את כל הסעיפים החשובים לשני הצדדים בעסקה. מהסיבה הזאת, על חוזה מכירת דירה להיות מקיף ויסודי ולהגדיר את הסמכת שני צדדים על מנת למנוע סכסוך כלכלי כל שהוא בעתיד .

עריכת חוזה מכירת דירה אצל עורך דין
עורך דין שמומחה במקרקעין יערוך עבורכם חוזה מכירת דירה יסודי שיכיל את כל הסעיפים החשובים. מכיוון שכל הסוגיות המשפטיות  הקשורות לנדל"ן צריכות להופיע בתוך חוזה מכירת דירה, רק עורך דין המתמחה במקרקעין יספק את המענה המקצועי ביותר. מכיוון שהערך הכלכלי של הרכישה או המכירה של הדירה הוא רב מאוד, ישנה חשיבות רבה לתקינותם של כל סעיפי חוזה מכירת דירה .

סעיפי החובה של חוזה מכירת דירה
פרטי המוכר והקונה הוא הסעיף החשוב ביותר ועליו להציג את הפרטים המלאים של שני הצדדים כולל מספר תעודת זהות כתובות ומספרי טלפון. תמורה והסדר תשלום הוא סעיף השני בחשיבותו ובו מעוגנים סכומי כל התשלומים. במידה והדירה נרכשת באמצעות משכנתא, סעיף שלישי של חוזה מכירת דירה יוקדש למשכנתא ולתנאים שלה . 



מה עוד על החוזה להכיל על מנת להיחשב חוזה חוקי ואיכותי
על חוזה מכירת דירה להכיל גם את מועד מסירת האחזקה על הדירה וגם את גובהו של הפיצוי אשר יידרש לשלם המוכר לקונה במקרה של איחור במועד המסירה. בנוסף, חוזה מכירת דירה יכיל את התנאים להפרה אפשרית של החוזה. סעיף נוסף בעל חשיבות רבה הוא סעיף מנגנון ליישוב סכסוכים שמטרתו ליישב את כל המחלוקות שעלולות להתעורר בין הצדדים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה