יום רביעי, 18 במאי 2016

כל מה שצריך לדעת על ייעוץ משכנתא



אז מה היא בעצם המשכנתא?
עבור רבים בישראל, המשכנתא היא חלק מהחיים כבר לא מעט שנים, או לחלופין נמצאת בתכניות לקראת רכישת הדירה הראשונה. משכנתא היא למעשה הלוואה אשר לוקחים מהבנק לטובת רכישת דירה או בית. זוהי הלוואה מיוחדת כיוון שמדובר בסכומים גדולים מאוד יחסית, ולכן הסיכון בה יחסית גבוה. כדי להוריד את הסיכון בהלוואה, במשכנתא יש ערובה – הנכס אותו רוכשים באמצעות כספי ההלוואה. במידה והלקוח לא יכול להחזיר את הכספים שלווה מהבנק, הבנק יפנה את הדיירים וימכור את הנכס על מנת לכסות על ההפסדים.




מסלולי המשכנתא השונים
אין סוג אחד של משכנתא בישראל. הבנקים בישראל מציעים מסלולי משכנתא שונים, מתוכם תוכלו לבחור במסלול המתאים ביותר עבורכם. מסלולי המשכנתא נבדלים אחד מן השני בעיקר בנושא הריביות. בכל מסלול תהיה תכנית אחרת של ריבית. זכרו כי הריבית היא הדרך של הבנק להרוויח מעסקת המשכנתא, ולכן יש לבחור את המסלול המתאים בצורה חכמה ומושכלת.

ייעוץ משכנתא – כדאי או לא?
כיוון שבחירה חכמה במשכנתא וספציפית במסלול משכנתא דורשת בסיס ידע יחסית נרחב, רבים בוחרים לפנות לייעוץ משכנתא. בייעוץ משכנתא יעמוד לרשותכם יועץ אשר מומחה בתחום המשכנתאות, אשר יסביר ויכווין אתכם במהלך התהליך. ייעוץ משכנתא יתחיל בהצגת נושא המשכנתא ובהבנה משותפת של המצב הפיננסי של הרוכשים, ויסתיים בבחירת הצעת המשכנתא הנבחרת. ייעוץ משכנתא אולי עולה כסף, אך עשוי לחסוך לכם סכומים רבים שעלולים להצטבר עקב בחירה לא נכונה במשכנתא. אתם בהחלט יכולים להסתדר ללא ייעוץ משכנתא, תוכלו לקרוא את המידע בנושא שנמצא ברחבי האינטרנט ולבצע בחירה מושכלת לבדכם. עם זאת, תמיד טוב לקבל עזרה והכוונה מגורם מומחה. קחו בחשבון כי יועצי משכנתא רבים עבדו בעצמם בבנקים השונים בישראל ומכירים את המערכת מבפנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה