יום רביעי, 11 במאי 2016

סיבות של תאונות תלמידים



תאונות תלמידים עלולות להתרחש לאורך כל שעות היום וממגוון סיבות
תלמידי בית הספר מבוטחים לאורך כל שעות היממה, גם כאשר הם אינם נמצאים בשטח בית הספר, וישנן סיבות רבות אשר גורמות לתאונות תלמידים. הכרת סיבות אלו יכולה לסייע בהימנעות מתאונות תלמידים בעתיד ובהתמודדות איתן.
אילו סיבות ישנן לתאונות תלמידים?
·         מפגעים בבית הספר: אחת הסיבות העיקריות של תאונות תלמידים הינה הימצאות מפגעים בבית הספר. מפגעים אלה יכולים להיות בצורת מדרגות לא בטיחותיות, ברזים וחוטי חשמל חשופים, חלקי בניין לא מתוחזקים כראוי ועוד. מפגעים אלה מהווים סכנה בטיחותית לילדים אשר נמצאים סביבם במשך כל שעות הלימודים ולעיתים קרובות נוהגים אף לשחק בהם. 


·         טיולים: תאונות תלמידים רבות מתרחשות בזמן טיול, בין אם הוא של בית הספר ובין אם לא. בזמן טיול, התלמידים חשופים לפגיעות מזג אוויר, היתקלות עם חיות, נפילה ופציעות רבות אחרות, ולכן טיול הינו מועד לפורענות אשר גורם לתאונות תלמידים רבות בכל שנה. באחריות צוות המורים והמלווים לדאוג לצמצום אפשרויות פציעה אלה במהלך הטיול ולדאוג לשלום התלמידים.
·         השתוללות תלמידים: בגילאים הצעירים יותר של בית הספר, ניתן לראות תאונות תלמידים רבות אשר מתרחשות רק בשל השתוללות של תלמידים בבית הספר. כמעט כל משחק בחצר בית הספר עלול לגרום לפציעה, והתלמידים לרוב יודעים להתמודד עם הדבר, אולם לעיתים אנו נתקלים בפציעה חריגה אשר מצריכה את התערבות הסגל.
·         שיעורי ספורט: משחקים עם כדור, ריצות וקפיצות בצורות שונות הינן רק חלק מהפעולות אשר מבצעים בשיעורי ספורט ועלולות לגרום לתאונות תלמידים, ואכן רבות מתאונות התלמידים מתרחשות בשיעורים אלה.
בשל ריבוי הסיבות לתאונות תלמידים, התלמידים מבוטחים לאורך כל שעות היום
ניתן לראות כי ישנן סיבות רבות לתאונות תלמידים, ולכן על פי חוק חייב כל תלמיד במדינת ישראל להיות מבוטח לאורך כל שעות היום, בכדי שתהיה אפשרות לסייע לתלמיד בכל מקרה של תאונה ופציעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה