יום שבת, 5 במרץ 2016

BCP



BCP או במילים אחרות Business Continuity Program היא תכנית שעסקים רבים צריכים לבצע אותה. התכנית מכינה את העסק לפעול במידה ויהיה בו אסון מכל סוג שהוא. לעתים האסון הוא אסון קטן (כמו למשל גניבה) ולעתים גדול (כמו אסון טבע) ובכל מקרה חשוב מאד שהעסק יידע כיצד עליו לפעול באותה שעה. התכנית עצמה היא תכנית המשכיות לעסק, כלומר היא בוחנת כיצד ימשיך העסק להתנהל וזאת אף על פי שיש אסון או שההתנהלות שלו לא קלה באותה שעה. הסיבה לתכנן תכנית שכזו מראש היא הכנה מוקדמת וביצוע הפעולות הנכונות ביותר לעסק. חשוב לזכור כי בשעת אסון או אתגר לא תמיד אפשר לפעול מתוך שיקול דעת הגיוני ועל כן חשוב מאד שתהיה תכנית שכזו.

לכל מקרה שלא יהיה

תכנון
BCP מתבצע לרוב עם חברה חיצונית המתמחה בתחום זה. עבור עסקים רבים המחשבה שיכול להיות שיום אחד יהיה במקום אסון היא מחשבה שנראית לא הגיונית בכלל. לכן, יש לבצע תכנית עם חברה חיצונית המתמחה בתחום זה. החברה תוכל לבחון את העסק, מהם האתגרים שלו ובהתאם לבנות תכנית מול כל גורם שיכול להיות אפשרי.


הכנת תכנית מקצועית

תמיד כדאי להביא אנשי מקצוע בתחומים שהעסק אינו מומחה בהם. יש להתייחס אל
BCP כאל סוגיה שעסקים רבים לא יודעים לתכנן בעצמם. חברה חיצונית תוכל לבחון את המצב של העסק, היכולות והאתגרים שלו ובהתאם לבנות תכנית המשכיות לעסק, תכנית שתאפשר לו לתפקד גם בשעת אסון.

המשמעות של בחירת החברה המתאימה לכם

כדאי מאד להתייחס אל
BCP ברצינות רבה ולמצוא חברה שיכולה לספק את השירות הטוב ביותר עבורכם. חברה טובה יכולה להציל את העסק כשהוא מתמודד מול אסון של ממש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה