יום שבת, 19 במרץ 2016

מדוע צריך התחדשות עירונית



בישראל אין עתודות קרקע גדולות והמטרה היא השארה של שטחים פתוחים וירוקים. אפשר כמובן להשאיר את מצב הבנייה הקיים ולנצל עתודות קרקע קיימות, אבל בטווח רחוק עדיף לטפל בבנייה הקיימת. לשם כך בדיוק קיימת התכנית של התחדשות עירונית שכוללת כמה אפשרויות – פינוי בינוי, עיבוי, תמ"א 38 ועוד. כל אחד מהמסלולים הללו מטפל בהתחדשות עירונית מזווית אחרת, אבל בכולם איכות הבנייה משתפרת וערך הדירות עולה.
מה אפשר לעשות בתהליך של התחדשות עירונית
יש שיכונים ותיקים שדווקא מצבם הירוד, יחסית, מושך זוגות צעירים לרכוש שם דירות. האוכלוסייה הצעירה דורשת בנייה של פארקים, בתי ספר וגני ילדים. התחדשות עירונית מטפלת בדברים הללו, בכך שהיא גם משפרת את הבנייה וגם את המרחב הציבורי. למשל תמ"א 38 מאפשר להוסיף קומות קיימות ודירות גן, מחזק את שלד הבניין, מוסיף ממ"דים ואף מרפסות. כל בנין והמטרות והצרכים שלו. כיום אפשר לבחור יזם שמתאים לאזור את סוג ההתחדשות העירונית המתאימה לו. 

היתרונות בביצוע תהליך התחדשות עירונית
היתרונות הם רבים. במקום לבזבז עתודות קרקע יקרות ולהשקיע בבנייה חדשה שרק מייקרת את מחיר הדירות, משקיעים בטיפוח ובחידוש בנייה קיימת וכך זוגות צעירים יכולים להרשות לעצמם לקנות דירות או לשדרג את ערך הדירה הקיימת שלהם. כאשר באים לבצע תהליך של התחדשות עירונית, מומלץ להתייעץ עם יזם שיש לו ניסיון במהלך כזה. הוא מכיר את כל החוקים, הן החוקים של המדינה והן את החוקים של השלטון המקומי. כדאי לבחור יזם שיש לו ניסיון בתהליך של התחדשות עירונית ולסכם אתו על חוזה שבו הוא מתחייב על לוחות זמנים מדויקים. בחירה של יזם תאפשר תהליך של התחדשות עירונית תקין, לטובת הדיירים כולם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה