יום ראשון, 27 בינואר 2013

כל מה שצריך לדעת על שירות לאומי לערבים



כאשר מדובר על שירות לצהל, אין כל ספק, כי באופן מובן ביותר, ערבים כלל לא מרגישים בנוח להתגייס לצבא שלנו, מן הסתם בשל סיבות שונות לאומיות ופוליטיות כאלה ואחרות משחר ההיסטוריה של שני העמים שלנו החיים כאן במדינת ישראל מאז קום המדינה. יחד עם זאת, רבים מהם מתעניינים ואפילו 'מתגייסים' למסגרת של שירות לאומי לערבים. באופן מוחלט, 'התגייסות' זו נובעת מרצונם ההולך והגובר של הערבים להיות חלק בלתי נפרד מן החברה הישראלית, מבחינה אזרחית, חברתית, מקצועית ותרבותית כאחד. כמו השירות הלאומי הרגיל, גם שירות לאומי לערבים מתרחש במסגרות חינוכיות, רפואיות וחברתיות התנדבותיות.

 
שירות לאומי לערבים – מפאת החוק והודות לתרומה ולחוויה
שירות לאומי לערבים הינו שירות אזרחי אשר נגזר והותאם באופן אישי וייחודי למגזר הערבי. בנוסף, שירות אזרחי זה הינו גם נגזרת ישירה של חוק הגיוס לצה"ל, חוק אשר אומר, כי, כל מי שקיבל פטור מגיוס לצה"ל, יכול 'להתגייס' למסגרת התנדבותית כלשהי. לכן, היות וערבים (למעט בודדים) כלל לא מתגייסים לצה"ל, מסגרת שירות לאומי לערבים הינה המסגרת החלופית עבורה – מפאת החוק והודות לתרומה ולחוויה.

שירות לאומי לערבים – איכותי, ייחודי, יוצא דופן ואפילו מכונן
כמו שהשירות בצה"ל משנה לחלוטין את חייהם של החיילים, גם שירות לאומי לערבים מהווה חוויה יוצאת דופן למתנדבים הערבים. בטח כאשר מדובר בשירות איכותי, ייחודי, יוצא דופן ואפילו מכונן. הלכה למעשה, הוא בא לידי ביטוי במסגרות של בתי ספר וגני ילדים, תנועות נוער, בתי חולים ומרפאות, טיפול באנשים עם מוגבלויות מסוגים שונים ועוד.

יותר ויותר ערבים מתגייסים לשירות לאומי וערבים – ואיך לא
במהלך השנים האחרונות, יותר ויותר ערבים מתגייסים למסגרת כזו או אחרת של שירות לאומי לערבים – ואיך לא. בטח כאשר שירות זה מעיד לא רק על הנכונות שלהם לתרום לחברה ברמה הלאומית, אלא בעיקר על הרצון שלהם להיות חלק בלתי נפרד מן החברה הישראלית בכללותה. בנוסף, בעבור ערבים רבים, שירות לאומי לערבים מהווה מקפצה חשובה ביותר להמשך התקדמות חייהם האזרחיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה