יום ראשון, 27 בינואר 2013

כל מה שצריך לדעת על השירות של אבחון לקויות למידה



קשיים בכתיבה, קריאה ודיבור, קשב וריכוז ברמה ירודה, זיכרון, בעיות בסדר וארגון ועוד בעיות וקשיים מן הסוגים האמורים, נמצאים כל כולם תחת הקטגוריה של ליקויי למידה, ליקויים שמהם סובלים אינספור אנשים, בכל הגילאים ומכל המינים וכתוצאה מאינספור בעיות, תורשתיות, ביולוגיות, נוירולוגיות ועוד כאחד. בנוסף, כל הליקויים האמורים הינם 'מחלות' לכל דבר, וליקויים אשר לא ניתן 'להשתחרר' מהם ללא השירות של אבחון לקויות למידה, וטיפול ייעודי וייחודי אשר נגזר ממנו.

קיימים כמה וכמה סוגים של אבחון לקויות למידה
הקטגוריה של אבחון לקויות למידה מכילה בתוכה כמה וכמה סוגים של אבחונים. בהתאם, כל אחד מתאים ללקויות למידה ספציפיות ולקהלי יעד מובהקים. הלכה למעשה, במסגרת הקטגוריה של אבחון לקויות למידה ניתן למצוא את האבחונים הבאים: אבחון לקויות למידה גנרי ו'קלאסי', אבחון דידקטי, אבחון נוירופסיכולוגי, אבחון אישיותי ופסיכו דידקטי. 



על המאפיינים של סוגי אבחוני לקויות הלמידה האמורים
ובכן, אבחון לקויות למידה פסיכו דידקטי הינו אבחון אשר מתאים בעיקר לבעלי גילאים 5 – 18. בהתאם, הוא בוחן ו'מעריך' יכולות אינטלקטואליות, יכולות דידקטיות כמו כתיבה, קריאה ודיבור, יכולות נוירופסיכולוגיות כמו קשב וריכוז, זיכרון ועוד. לעומתו, אבחון לקויות למידה נוירופסיכולוגי הינו אבחון אשר מיועד לכלל הסובלים מליקויי למידה, ואבחון אשר בודק את כל הבאים: יכולות ומגבלות קוגניטיביות, תפקודי קשב וריכוז, סיבות לליקויים ולמגבלות, 'דליית' נתונים אישיים בעבור טיפול בלקויות ועוד. 

אבחון לקויות למידה – חיוני, הכרחי וקריטי בכל גיל וגיל
רבים נוטים לייחס חשיבות פחותה ליכולות של לקויות למידה לפגוע (ואפילו להרוס) התפתחות אישית והתקדמות לימודית ומקצועית – אבל בדיוק כמו ליקוי ומחלה אחרים, בהיעדר אבחון וטיפול יסודיים ומקצועיים, לקויות למידה יכולות 'לזרוע' הרס רב, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. לפיכך, אבחון לקויות למידה הינו תהליך חיוני, הכרחי וקריטי בכל גיל וגיל, ועל כן במידה ויש ספק מסוים לגבי אדם כל שהוא הקרוב אליכם, חשוב מאד שתעשו הכל על מנת להביא אותו לאבחון ובדיקת הנושא בצורה מקצועית ביותר מעל לכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה