יום רביעי, 23 בינואר 2013

עבירות סמים




עבירות סמים וסחר בסמים
עבירות סמים נחשבות לעברות פליליות אשר בגינן תובעת המדינה את החשודים בעבירות השונות. עבירות סמים המכונות סמים קלים כמו מריחואנה וחשיש, הם תחום עיקרי בפתיחת תיקים פליליים נגד אנשים נורמטיביים לחלוטין. חשוב להבין כי עבירות סמים הן עבירות חשיפה מכיוון שעל המשטרה לחשוף אותן העצמה, שכן אין כאן מתלונן שנפגע, כי לכל הצדדים המעורבים יש אינטרס משותף. שלא כמו בעבירות רכוש או אלימות ששם יש עבריין וקורבן באופן ברור.
עבירות סמים – כל הצדדים שותפים לעבירה
עבירות סמים מתרחשות כאשר שני הצדדים מעוניינים לעבור את העבירה – זה שמוכר וזה שקונה. שני הצדדים נהנים ממנה ולכן אין מי שיתלונן ויגיש תלונה. זו הסיבה שעל המשטרה לחשוף עבירות סמים בעצמה ולהביא את החשודים למשפט. לשם כך נעזרת המשטרה ברשת מודיעין מהשטח כדי לאסוף ראיות כנגד משתמשים ובמיוחד כנגד סוחרים בסמים, יבואני סמים כבדים ובלדרי סמים כדי להביאם למשפט.


עבירות סמים – חומרות שפיטה שונות
עבירות סמים שמעורבים בהם סמים קלים אינם נשפטים באותה החומרה שנשפטים בה עברייני סמים קשים וכבדים. שימוש בסמים קלים כגון חשיש או מריחואנה יישפט ברמת חומרה שונה מאשר אדם החשוד במכירת סמים קשים מסוג קוקאין  אל אס די או הירואין. עבירות סמים המערבות קטינים וסמים קשים נשפטות בחומרה הרבה יותר גדולה מאשר שימוש של קטינים בסמים קלים כדוגמת מריחואנה או חשיש.
עבירות סמים ומעורבות פלילית נוספת
עבירות סמים מעורבות לא אחת גם עם עבירות פליליות נוספות ולכן תיקים אלה נוטים להיות תיקים מורכבים יותר מתיקים פליליים אחרים. לכן על עורך דין המומחה בתחום עבירות סמים להכיר את תחומי הפלילים הנוספים כדי שיוכל להגן על לקוחותיו באופן ראוי. זו הסיבה כי ברגע שאדם מסויים נחשד בעבירה כזו או אחר הקשורה לתחום הסמים, הדבר הראשון שעליו לדאוג לו הוא לשכור את שירותיו של עו"ד פלילי אשר מומחה בתחום של עבירות סמים מדרגות שונות כאלה ואחרות, על מנת שזה האחרון יוכל לסייע בצורה משמעותית למצב של אותו אדם חשוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה