יום ראשון, 1 בינואר 2012

פולריס



טרקטורוני פולריס
אם אתם שוקלים קניית טרקטורון לסוגיו השונים – טרקטורון ספורט, עבודה, ריינג'ר או רייזר, כדאי שתבחנו את דגמיה של חברת פולריס המשווקת בישראל כעשרים שנה. 

לפני הכול, כדאי שנעשה קצת סדר בדברים ונסביר על הסוגים השונים ועל ההבדלים ביניהם: טרקטורון הוא רכב פתוח המזכיר אופנוע במבנהו ובצורת הנהיגה מצד אחד, ומצד שני צורתו החיצונית ובפרט ארבעת גלגליו הגדולים מזכירים טרקטור, ומכאן שמו. 

הטרקטורונים מתחלקים לשני סוגים עיקריים: טרקטורוני ספורט וטרקטורוני עבודה. טרקטורוני הספורט משמשים בעיקר לפעלולים, מרוצים ותחרויות, ואילו טרקטורוני העבודה משמשים לעבודה חקלאית מחד ולטיולי שטח מאידך. הריינג'ר של פולריס הוא במהותו כלי עבודה חקלאי אך משמש גם לצרכים צבאיים ולטיולי שטח. רייזר (RZR) הוא למעשה סוג של ריינג'ר ספורטיבי.

פולריס


לטייל עם טרקטורון

אחת הסיבות הטובות לקנות טרקטורון היא כמובן בשביל לטייל איתו. כשמטיילים עם טרקטורון נהנים מכך שניתן להגיע למקומות נסתרים וקשים למעבר, ועם זאת הטרקטורון אינו סגור כמו ג'יפ ולכן ניתן לחוש את הטבע מקרוב. 

ישנם מקומות רבים ומומלצים בארץ לטיול טרקטורונים או ריינג'רים, למשל בצפון יש את נחל תבור, נחל דישון, אזור טבריה והכנרת, יש בשפלה את אזור פלמחים ואשדוד העשיר בדיונות, יש כמובן את הרי ירושלים המשמשים יעד פופולארי לטיולי טרקטורונים וכדומה.

טרקטורון יד שנייה

בהתחשב בעובדה שקהל היעד העיקרי של רוכשי הטרקטורונים הוא הדור הצעיר, שלחלקם אף אין ניסיון כלל ברכיבה על טרקטורון, הרי שמובן שרבים מבקשים לקנות טרקטורונים משומשים מאילוצי תקציב שכן קניית טרקטורון פולריס עשויה להיות עסק יקר. 

בדומה לכל כלי רכב יד שנייה, חשוב לבדוק בעת הקנייה שבעלי הטרקטורון שמרו עליו ותחזקו אותו כיאות. כשמדובר בטרקטורון יש לבדוק שבעתיים מכיוון שרבים נוסעים בו בצורה פרועה ועושים עימו שטויות. ניתן לקנות טרקטורונים משומשים בסוכנויות של פולריס הפזורים בארץ מהצפון ועד אילת.




נסיעה בטרקטורון

כשאנו מדמיינים נסיעה בטרקטורון אנו חושבים על בוץ, חולות, בורות, סלעים, בקיצור – תנאי שטח על כל המשתמע מכך. לאחר שרוכשים טרקטורון הנטייה הראשונית היא לבדוק את הביצועים שלו, ואת זה עושים כמובן בשטח. 

רצוי שהנסיעות הראשונות יבוצעו בליווי נהג טרקטורון מנוסה, שכן צריך לדעת איך לנסוע במקומות השונים – למשל מהי המהירות המתאימה לנסיעה בבוץ טובעני, איך לעבור שלולית מים גדולה וכיצד לדעת מהו העומק שלה, כיצד מומלץ לנסוע בחולות הים, ממה להימנע בכדי למנוע התהפכות ועוד.



תגובה 1:

  1. אני מאוד רוצה לעשות טיול ברייזרים. שמעתי מחברים שזה טיול מרתק ומעניין. רק צריך מסלול טוב ומזג אוויר מתאים. קודם עושים טיול בארץ ואחר כך אפשר לצאת לירדן. אני גם מחפש חברות טובות שמארגנות טיולי RZR בארץ.

    השבמחק