יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

מוזיאון סלבדור דאלי


מוזיאון סלבדור דאלי הוא ללא ספק אחד המוזיאונים המוצלחים והמעניינים ביותר הקיימים באזור ברצלונה. סלבדור דאלי היה אמן בנפשו ובנשמתו וניתן לראות זאת ביצירותיו הרבות. רוב יצירותיו הן בסגנון סוריאליסטי ומיוחד, אך יש גם כמה יצירות בסגנון יותר קלאסי ומוכר. 

במהלך סיור במוזיאון סלבדור דאלי ניתן לראות את יצירותיו המפורסמות עם השעון הנוזל בכל מיני וארציות שונות, והמון פסלים של אשתו האהובה של סלבדור דאלי, גאלה.



מוזיאון סלבדור דאלי – מוזיאון שחובה לבקר בו

סלבדור דאלי נולד בשנת 1909 ומת בגיל שמונים כתוצאה מהתקף לב אחרי מחלה קשה. סלבדור דאלי היה אחד האומנים הנדירים ביותר שחיו בדור ההוא. הוא היה צייר, פסל, מעצב ומאייר. מעבר לציור תמונות ופיסול פסלים, סלבדור דאלי גם עיצב תכשיטים מיוחדים. דאלי הצטרף לקבוצה הסוריאליסטית והאמין מאוד בדרך הזאת. דבר זה ניכר היטב גם ביצירותיו הרבות.

מוזיאון סלבדור דאלי ממוקם בהיכל התיאטרון הישן של העיר פיגראס, העיר בה נולד סלבדור דאלי, ומכאן זכה לשם מוזיאון תיאטרון. מוזיאון סלבדור דאלי הוא מוזיאון מרשים ביותר, המציג אוסף גדול מאוד של יצירותיו של האמן מכל הזמנים ומכל הסגנונות.

המוזיאון עוצב על ידי האמן סלבדור דאלי בכבודו ובעצמו. דאלי עבד על עיצוב המוזיאון במשך שנים רבות, החל משנת 1960. לפני מותו, על ערש דווי, ביקש סלבדור דאלי להיקבר במוזיאון שלו יחד עם יצירותיו ואמונותיו ואכן כך נעשה. כיום סלבדור דאלי קבור במוזיאון ומי שמזדמן לביקור יוכל גם לחלוף ליד קברו של דאלי.

מוזיאון סלבדור דאלי


מוזיאון סלבדור דאלי – מידע ידידותי לתייר

במוזיאון סלבדור דאלי יש הרבה חדרי תצוגה המציגים חלק נרחב מאוד מיצירותיו של האמן. במוזיאון ניתן לראות פסלים, ציורים, איורים ורישומים. 

מוזיאון סלבדור דאלי ממוקם בעיר פיגראס, בין ספרד לצרפת, כשעתיים נסיעה מברצלונה. (ניתן גם לנסוע ברכבת).

מוזיאון סלבדור דאלי הנודע פתוח בכל ימות השנה, כל השבוע, חוץ מימי שני בהם המוזיאון סגור.

מחירי הכניסה למוזיאון הינו אחת עשרה יורו, אך יש הנחה לקבוצות ולילדים. (ילדים עד גיל תשע, נכנסים בחינם).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה