יום חמישי, 18 במאי 2017

מהי אי התאמה אישיותית?

תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פועל במטרה לאתר נהגים שאינם כשירים לנהיגה, המכון הינו גוף אשר כפוף בצורה ישירה למשרד הרישוי. משרד הרישוי הינו הגוף הממשלתי האחראי להיתרי נהיגה מכל סוג, משרד הרישוי רשאי לשלוח נהגים אשר נמצא עליהם מידע רלוונטי שהם אינם כשירים לנהיגה. הסיבות בגינן נשלחים נהגים לאבחון במכון הרפואי הן לרוב מחלות או מגבלות פיזיות, הפרעות או חשד להפרעות נפשיות, או נהגים בעלי רקע של תאונות דרכים או נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול. המכון הרפואי רשאי לקבוע מי כשיר לנהיגה ומי לא, אחת הסיבות לפסילת רישיון נהיגה היא אי התאמה אישיות.

מה היא אי התאמה אישיותית?
נהגים אשר נשלחים לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עלולים לקבל פסילת רישיון לשנה בעקבות אי התאמה אישיותית. פסילה זו ניתנת בגין מגוון רחב של סיבות, בעבר היה נהוג לחשוב שאי התאמה אישיותית היא מילה נרדפת להפרעה נפשית, אך לא כך הדבר. אי התאמה אישיותית מתייחסת לכל נהג שעל פי האבחונים הפסיכולוגים והרפואים נמצא לא כשיר לנהיגה. הסיבות יכולות להיות גם עבר בעייתי של עבירות תנועה רבות, תאונות דרכים קטלניות או מגבלות נפשיות. נהגים אשר מקבלים פסילה בגין אי התאמה אישיותית לא יוכלו לנהוג לפחות במשך שנה, לאחר שנה ניתן לחזור למכון הרפואי לאבחון חוזר. 

איך עורך דין יכול לעזור במקרה של פסילה על סמך אי התאמה אישיותית
בתחום הרישוי תהליכים אשר נעשים הם בעלי חשיבות משפטית, במידה ותוצאות המכון לא תואמות את הרגשת הנהג הוא רשאי לערב עורך דין. שילוב עורך דין בשלב מוקדם של התהליך יכול להקל על הגשת וקבלת ערעור לפסיקה של אי התאמה אישיותית. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה