יום שבת, 6 במאי 2017

ניקיון דירות



למי שאינו מתורגל בכך, מלאכת ניקיון דירות נראית כמו משימה גדולה ובלתי אפשרית לביצוע בצורה עצמאית. נפרט כאן את הדרך הטובה ביותר לבצע ניקיון דירות. המדריך המושלם לניקיון דירות:

בראש ובראשונה- רכישת תכשירי הניקיון ואמצעי הניקוי
השלב הראשון למנקה המתחיל הוא לרכוש את האמצעים הדרושים על מנת לבצע את מלאכת הניקיון. אלו מתחלקים לשניים- תכשירי הניקיון, הלא הם התכשירים המשמשים אותנו בניקיון עצמו כמו למשל ספריי לניקוי שטיחים, חומר ניקוי לרצפות, חומר ניקוי לאמבטיה וכדומה. אותם יש לרכוש על פי צורך ועל פי סוג הריהוט שאתם מחזיקים בבית וכמובן לפי העדפה, שכן יש אנשים אשר מעדיפים להימנע משימוש בתכשירים כימיים ולעשות שימוש בתכשירים אקולוגיים או ביתיים (כמו למשל, חומץ ואבקת סודה לשתייה). הסוג השני הוא אמצעי הניקוי, קרי, המטאטא, המגב, שואב האבק וכדומה. הכינו לכם רשימה מסודרת טרם יציאתכם לרכישת החומרים והאמצעים השונים הנדרשים עבור ניקיון דירות, כך שלא תשכחו דבר ולא תתפתו לרכוש דברים שאינכם זקוקים להם.




הצעד השני-תכנון הניקיון
את מלאכת הניקיון היסודי יש לתכנן מראש, כך תדעו כמה אנרגיה להשקיע בכל חלק של הניקיון ותדעו לפרוט את משימותיכם. לעיתים מומלץ אפילו להכין רשימה כתובה של המשימות השונות על מנת לא לשכוח אף משימה וגם על מנת להוריד את רמת החרדה מכמות המשימות וממלאכת הניקיון. שימו לב שהינכם משלבים הפסקות סדורות במהלך הניקיון על מנת לא להתיש את עצמכם לגמרי.

שלבו את בני ביתכם במלאכה
במידה והינכם חולקים את חלל המגורים עם אנשים נוספים, כמו שותפים, ילדים ובני זוג, תשאפו לשלב אותם במלאכת הניקיון כך שיהיו שותפים לעשייה וכך גם תוכלו להבטיח את הירתמותם לשמירה על הניקיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה