יום שני, 30 בינואר 2017

100 אחוז מימון לרכב



בעולם המודרני של ימינו, אנשים מתניידים ממקום למקום בקצב מסחרר.
רמת החיים הלחוצה דורשת מאנשים רבים לבצע מספר רב של פעולות בטווח זמן קצר, ולכן עולה הצורך בדרך יעילה להתנייד. על אף העובדה שהתחבורה הציבורית נותנה מענה לסוגיה זו, אנשים רבים בוחרים להצטייד ברכב אישי. יחד עם זאת, רכישת רכב איננה הוצאה זולה, ולכן לעתים בוחרים הרוכשים באופציית 100 אחוז מימון לרכב דרך מקום העבודה.

עובדים רבים בוחרים במקום העבודה לא רק לפי האתגרים התעסוקתיים שהוא מציע, אלא גם על בסיס התנאים הנלווים מבחינה כלכלית. מקומות עבודה מסוימים מציעים תנאים נוחים, כמו 100 אחוז מימון לרכב, אולם תנאי זה עשוי להיות תלוי בשני גורמים: 

הגורם הראשון הנו רכישת הרכב עבור העובד לצרכי עבודתו.
החברה מבינה כי אין זה אפשרי שהעובד ישלם מכיסו עבור תפעול הרכב במצבים בהם יש צורך בשימוש רב בו, ולכן מאפשרת 100 אחוז מימון לרכב עבור העובד. במרבית המקרים, על העובד חלה החובה להחזיר את הרכב לחברה בתום עבודתו.




 הגורם השני מתבסס על תנאי מותרות אשר נכללים כחלק מחוזה התעסוקה של העובד.
 לרוב, תנאים אלה נכללים עבור עובדים בכירים, אולם קיימים מצבים בהם החברה נותנת 100 אחוז מימון לרכב של עובד מסוים אותו היא מעוניינת מאוד למשוך לשורותיה. עניין זה מעורר לעתים פולמוס בקרב עובדי החברה, שכן עובדים חדשים מקבלים תנאים יותר טובים מאשר אלו הוותיקים. מבחינת החברה עצמה, היתרונות בהעסקת עובדים צעירים ומוכשרים (גם על חשבון הענקת תנאים מיוחדים) מתעלים על החסרונות. עם זאת, הוותק של אלה העובדים שנים רבות בחברה משחק תפקיד חשוב בהמשך תפקודה התקין, ועל כן עשוי להיווצר פער וירידה ביכולת התפקודית של חלק מהעובדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה