יום שבת, 19 בדצמבר 2015

מחזור משכנתא



מחזור משכנתא הוא למעשה פעולת סילוק של המשכנתא הקיימת באמצעות נטילת משכנתא בתנאים משופרים ביחס למה ששילמתם עד ליום בו לקחתם את המשכנתא החדשה. מחזור משכנתא יכול ואמור לחסוך לכם עד עשרות אלפי שקלים ולחסוך בשנים ולפעמים גם להוריד בהחזר פר חודש. את פעולת מחזור המשכנתא ניתן ליישם בכל בנק למשכנתאות ולאו דווקא אתם חייבים לבצע זאת בבנק שבו מתנהלת המשכנתא שלכם. כדי לבצע את מחזור המשכנתא, עליכם תחילה לבדוק האם קיימת כדאיות כלכלית למחזור. חשוב ביותר שהבדיקה תיעשה באמצעות יועץ למשכנתאות מומחה ומיומן ובאופן הוגן ומקצועי, כדי לראות שהליך המזור משתלם מבחינה כלכלית.

מדוע משתלם לבצע מחזור משכנתא?
אנו נתקלים בהרבה מקרים בהם בעבר הרבה מאלה שלקחו משכנתא קיבלו ריביות גבוהות באופן יחסי להיום, כגון: הלוואות זכאות ממשרד השיכון בריביות של ארבעה וחצי אחוזים וכן ארבעה אחוזים. הרכב המסלולים היה מוגבל והשוק לא היה משוכלל כפי שהוא כיום. רוב המסלולים שהיו בעבר לא היו יותר מדי אטרקטיביים. בתהליך מחזור משכנתא בונים ללקוחות שרוצים ללוות תמהיל משכנתא שמתאים לנתונים של הלקוח כיום וביכולת ההחזר של הלקוח בהווה ובנתוני יכולת הלקוח בעתיד. בזמן של בחירת ההלוואה החדשה ישיגו לכם את הריביות הכי נמוכות שיש, במסלולים מפתים ביותר וזאת במטרה להקטין את ההחזר החודשי שלכם ולהקטין את מספר השנים שאתם נאלצים לשלם משכנתא, דבר שיחסוך לכם עשרות אלפי שנים לאורך חיי המשכנתא.




מתי כדאי למחזר?
אנו ממליצים לכם לבצע בדיקת מחזור משכנתא לפחות פעם בשנה, בדרך כלל מומלץ לאחר קבלת הדוח השנתי מהבנק שלכם או אם קיבלתם דואר מבנק המשכנתאות שלכם על עדכוני ריבית או עדכונים מהתקשורת על הפחתות ריבית. במחזור תוכלו להשיג ריביות נמוכות יותר מתנאי המשכנתא המקורית שלכם וזה מה שאמור להיות חשוב לכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה