יום שני, 9 במרץ 2015

אגזוזים לרכב




הסבר קצר על עבודתם וחשיבותם של אגזוזים לרכב

מערכת הפליטה של הרכב, הידועה גם בכינויה "האגזוז", היא המערכת שאחראית על פליטה מהמנוע של התערובת השרופה שנוצרת בתא השריפה במנוע. האגזוז הוא חלק חשוב מאוד ברכב שלנו, כשתפקידיהם של אגזוזים לרכב כוללים בתוכם את שיפור ניצול יכולת המנוע, הפחתת זיהום האוויר שנוצר משריפה הגזים ומניעת השאיפה של הגזים הרעילים (פחמן דו חמצני) על ידי היושבים ברכב, השקטת הרעש שנוצר בשריפת הדלק במנוע ובסוגי רכבים מסוימים גם חשיבות כחלק ממערכת הבלימה. ניתן להבין אם כן שתפקידם של אגזוזים לרכב הוא תפקיד כפול – בעבודתו היעילה והשקטה של הרכב ובשמירה על הבריאות של היושבים בו ושל סביבתם.



החלקים השונים שמרכיבים אגזוזים לרכב

אגזוזים לרכב – מערכת הפליטה – מורכבים מכמה וכמה חלקים שהופכים יחדיו למערכת גדולה יותר חלקים אלה הם סעפת הפליטה, ממיר קטליטי, עמם הפליטה וצינור הפליטה. סעפת הפליטה היא מערכת הצינורות המובילה מהמנוע את הגזים הרעילים אל מחוץ לרכב. הממיר הקטליטי הוא הרכיב בצנרת הפליטה שאחראי על הפחתת הזיהום ושינוי הגזים כך שיהיו לא רעילים ומזיקים הרבה פחות. עמם הפליטה הוא הרכיב שאחראי על הפחתת הרעש על ידי שימוש בתופעה הפיזיקלית של התאבכות הורסת. צינור הפליטה הוא הרכיב האחרון ממנו יוצא העשן המוכר החוצה מהרכב.


חשיבות הטיפול באגזוז ותחזוקתו השוטפת

ניתן להבין כי חשיבותם של אגזוזים לרכב היא חשיבות רבה, בין אם לעבודתו התקינה ובין אם לבריאות הסובבים אותו ולאיכות הסביבה. לכן חשוב לתחזק את האגזוז ולבדוק אותו באופן שוטף על ידי המכונאי האמין שלנו. במידת הצורך, תיקון האגזוז או החלפתו יכולים להיות הכרחיים – ובמצב כזה חשוב שנפנה לשירות איכותי המתמחה במערכות הפליטה של הרכב שלנו שיעשה זאת עבורנו בצורה הטובה ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה