יום שלישי, 31 במרץ 2015

ניכיון צ'קים



עמלות על שירותי ניכיון צ'קים דחויים
שירותי ניכיון צ'קים דחויים ניתנים על ידי בנקים מסחריים ועל ידי חברות פרטיות. למרות שכל גורם בישראל המספק את שירותי הניכיון נדרש לפעול באישור משרד האוצר ובכפוף לחוקי איסור הלבנת הון, קיימים הבדלים בין המסלולים. ההבדל העיקרי הוא באופן גביית העמלה מהלקוח. כדאי לעמוד על ההבדלים הללו וכך לחסוך בהוצאות לפני ואחרי פנייה לשירותי ניכיון צ'קים דחויים.

ראשית, הבנק גובה עמלת הקצאת אשראי מהלקוח לפי תנאי החשבון שלו. יש לקוחות פרטיים שיכולים ליהנות מתנאים מועדפים או בעלי עסקים עם הסדרים מיוחדים מול הבנק. שנית, הבנק גובה עמלת הפקדת צ'ק דחוי. גובה עמלת הפקדת צ'ק דחוי משתנה בין הבנקים ובין מסלולי המימון. מעבר לכך, בבנקים גובים מלקוחות פרטיים ומבעלי עסקים עמלות כגון עמלת שורה, דנ"ח פעולות, עמלת ערוץ ישיר וכמובן את ריבית הניכיון. 

ברוב הבנקים המסחריים לא מסתפקים בגביית עמלות ודורשים מהלקוח המעוניין לבצע ניכיון צ'קים דחויים להעמיד ביטחונות. בפועל נוצר מצב בו הבנק מנכה רק 50%-80% מערך הצ'ק.




כיצד חוסכים בעמלות על שירותי הניכיון?
כדאי לציין את אופי גביית העמלות דרך חברות פרטיות על מנת להבין איך אפשר לחסוך בהוצאות. חברה פרטית גובה שני סוגים של תשלומים עבור ניכיון צ'קים דחויים. התשלום הראשון הוא עמלה קבועה הנעה סביב 50-200 ש"ח. מנגד, הסוג השני הוא למעשה ריבית הנגבית בהתאם לתאריך הפירעון המופיע על גבי הצ'ק. ככל שתאריך הפירעון רחוק יותר, כך צפוי גם גובה הריבית לעלות.

למרות שכל הגופים גובים עמלות עבור שירותי ניכיון צ'קים דחויים, עדיף לתאם זאת מול חברה פרטית וכך לחסוך בהוצאות. בנקים גובים הרבה עמלות שלא קיימות בחברות פרטיות הפועלות ברישיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה