יום שלישי, 5 בדצמבר 2017

ניהול אירועי חירום



מהו ניהול אירועי חירום?
ניהול אירועי חירום הוא תחום מקצועי שמהותו נגזרת משמו – כלל הפעולות הקשורות לניהול סוגים שונים של אירועי חירום ומשברים עבור חברה מסוימת או אפילו עבור מדינה שלמה. במסגרת התחום נכללות פעולות היערכות לקראת חירום, קובץ של נהלי התנהגות ספציפיים עבור כל תרחיש חירום, הגדרת בעלי תפקידים רלוונטיים לכל מקרה אסון וניסיון למזער נזקים ולשקם את הארגון לאחר התרחשות אסון. כמו כן, ניהול אירועי חירום כולל גם את כלל הפעולות המתבצעות במטרה למנוע את האסון מלכתחילה.

כיצד מתבצע ניהול אירועי חירום?

ישנן מספר גישות ושיטות לניהול מצבי חירום, אולם התשתית הרעיונית והמעשית של כל הגישות דומה. הבסיס לכל ניהול מצב חירום הוא היערכות מוקדמת לקראת האירוע. כך, ניהול האירועים מתחיל למעשה בעריכת רשימה מפורטת של סיכונים ואיומים על הארגון או החברה ובהגדרת הפערים הנוכחיים בהתמודדות עם כל מצב חירום. בהמשך, יוגדרו בעלי תפקידים בתוך הארגון ומחוצה לו עבור ההתנהלות בכל סוג משבר. בהמשך, יותאמו לכל חברה או ארגון באופן ספציפי וייחודי נהלי בטיחות בשגרה בניסיון למנוע את האסון, כמו גם נהלים מפורטים לאופן ההתנהלות הראוי לנוכח כל איום ואיום. נהלים אלו חלים על כל עובדי החברה, מאחרון העובדים הזוטרים ועד למנכ"לי החברה. לבסוף, ניהול אירועי חירום ממשיך בתרגול ועדכון בשגרה של הנהלים שהוגדרו, כמו גם ביצוע הדרכות מעת לעת לכלל הנוגעים בדבר.


מי יכול לנהל אירועי חירום?

ניהול אירועי חירום זהו תחום מקצועי בפני עצמו, הדורש ניסיון והכשרה מתאימים.. לעוסקים בו יש לרוב ניסיון במערכות הביטחון של ישראל, כדוגמת צה"ל, פיקוד העורף או השב"כ. כמו כן, ישנם קורסים מקצועיים ייעודיים במספר מכללותואוניברסיטאות בישראל להכשרת מנהלים לאירועי חירום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה