יום שבת, 23 בדצמבר 2017

קורס תסריטאות



מהו קורס תסריטאות?
קורס תסריטאות, הוא קורס מקצועי קצר שנועד להקנות למשתתפים בו מושגי יסוד בתחום התסריטאות וטעימות מצורת הכתיבה התסריטאית. את הקורס לרוב ינחו מנחים מקצועיים ומנוסים מתחום הקולנוע וספציפית מתחום התסריטאות, בעלי ניסיון מעשי רב בנושא. חשוב לציין כי כתיבה תסריטאית היא ז'אנר ספרותי בפני עצמו השונה מז'אנרים אחרים בכך שעל התסריטאי לראות בעיני רוחו כל העת את מימוש התסריט על המסך הגדול. בהתאם, הקורס משלב לרוב בין למידה של תכנים תיאורטיים והבנה של מושגי יסוד כמו סצנה, קונפליקט ובניית דמויות ובין התנסות מעשית בכתיבת תסריט. חלק מהמפגשים מוקדשים גם לניתוח של סרטים מנקודת המבט של התסריטאי.




כיצד לבחור קורס תסריטאות?
ישנו מגוון גדול של קורסי תסריטאות בארץ. נשאלת השאלה – כיצד אפשר לבחור את הקורס הטוב ביותר? על מנת לענות על שאלה זו נציין תחילה כי החוויה של קורסים מסוג זה מאוד משתנה מאדם אחד לשני ולכן בחיפוש אחר הקורס הטוב ביותר יש להגדיר את הצרכים והרצונות של המשתתף ביחס לקורס. כך לדוגמה, אם המטרה העיקרית של הקורס מבחינתכם היא קבלת תעודה בסיומו, בחרו קורס שמתקיים תחת האצטלה של מרכז לימודי קולנוע ותסריטאות "נחשב", כך שרישום הקורס בקורות החיים יעלה את הסיכוי שלכם להשתלב בתעשיית הסרטים. בנוסף, חשוב לזכור כי הדבר החשוב ביותר בקורס תסריטאות הוא המנחה של הקורס הספציפי. חפשו אחר המלצות על מנחים מסוימים ונסו להשתתף בקורסים בהנחייתם.

מבנה הקורס
קורס תסריטאות לרוב בנוי מעשרה עד חמישה עשר מפגשים שבועיים, כאשר בין המפגשים נדרשים המשתתפים לעבוד בבית על משימות מסוימות. בסיום הקורס, נדרשים המשתתפים להגיש פרויקט סיום, שכולל כתיבה תסריטאית של סרט באורך קצר או אפילו בסיס לסדרת טלוויזיה או סרט באורך מלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה