יום חמישי, 14 במאי 2015

מה היא הסרת עין הרע


אמצעי הגנה
הסרת עין הרע מתבצעת במטרה למנוע אסונות ומחלות מכל המינים ומכל הסוגים. גברים ונשים בגילאים שונים יכולים להשתמש באמצעי הגנה בחיים הפרטיים, או לשלב אותם בעבודה ובחיים המקצועיים. הדגש צריך להיות על התמודדות עם עין הרע בצורה אפקטיבית ככל האפשר. לפי האמונה העממית והמסורת היהודית, כל אדם חשוף לעין הרע בדרגה כזו או אחרת. דרגה החשיפה נקבעת לפי רמת ההצלחה של האדם ותשומת הלב שהוא מושך מהסביבה.
אמצעי ההגנה הבסיסיים לטובת הסרת עין הרע כוללים מראות שתפקידן להחזיר את המבטים. אמצעים אחרים יכולים להיות קמעות ממינים שונים, כגון סרטים אדומים על הידיים, חרוזים עשויי טורקיז וגם חמסות – קמע בצורת כף יד פתוחה בעלת אצבעות פשוטות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק בישראל משתמשים באמצעי הגנה לטובת הסרת עין הרע. זו תופעה נפוצה במקומות נוספים ולכן יש לה מעמד היסטורי יוצא מגדר הרגיל.


איך יודעים אילו אמצעים לבחור?
ההיצע הרחב של אמצעי הגנה להסרת עין הרע עשוי לבלבל את מי שאינו בקיא בתחום. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות, לבדוק את ההשפעה של אמצעים מסוימים על החיים האישיים ולא להתבייש לבצע שינויים והתאמות. המטרה היא בסופו של דבר להשתמש באמצעים אפקטיביים כדי להתגונן מפני אסונות, מחלות וסכנות. בנוסף, אמצעי הגנה פועלים בצורה שונה אצל כל אחד.
הסרת עין הרע מתבצעת כאשר רגשות קנאה של אדם מסוים פוגעות בזולתו. מי שמרגיש שינוי לא רצוי בחיים האישיים, סובל מחוסר מזל או נאלץ להתמודד עם בעיות בלתי צפויות צריך להתגונן מפני עין הרע. את ההגנה בוחרים על פי הנסיבות ותוך התייעצות עם אנשים הבקיאים בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה