יום שישי, 3 באוקטובר 2014

ממיר קטליטי



ממיר קטליטי

ממיר קטליטי הוא חלק בלתי נפרד ממערכת הפליטה של כלי הרכב אשר יש לו מערכת בערה פנימית. את הממיר הקטליטי שמים ברכב על מנת להפחית את פעולת הזיהום שנגרם בעת שהרכב פועל, אם זה בנסיעה או בעמידה. המייר מסוגל להפחית את הזיהום עד לפי 10 מאשר אם לרכב לא היה ממיר והיום כל רכב חדש חייב שיהיה לו ממיר קטליטי תקין. את הממיר בודקים גם בטסט של הרכב ואם הוא לא פועל לפי התקנות הרכב לא יצליח לעבור אותו.


תקינות הממיר

עליכם לדאוג לממיר שברכב ואת זה תעשו על ידי בדיקות תקופתיות במוסך. ישנם מוסכים אשר בודקים את הרכב כולו או שמגישים לכם הצעה מה יש לבדוק וישנם מוסכים שרק מבצעים תיקונים בעת הצורך. אם אתם לוקחים את הרכב לבדיקות לפי ההמלצות, עליכם לבקש שבמוסך יבצעו בדיקת ממיר קטליטי כך שתדעו שהרכב שלעם עומד בתקנות השונות. כמובן, הרכב שלכם לא יעבור טסט במידה והממיר הקטליטי לא מבצע את העבודה על פי הנדרש ולפי תקנות התעבורה.



 

ריאקציות במערכת

הממיר הקטליטי יוצר ריאקציות שונות. ללא השימוש בממיר יפלטו לחלל האוויר פחמן דו חמצני, תחמוצת החנקן ופחמימנים. בעזרת ממיר קטליטי נוצרת ראקציה כימית. הראקציה מנטרלת את הרעלים השונים והופכת אותם לאדי מים ולפחמן דו חמצני. על מנת להפעיל את הממיר ניתן להשתמש אך ורק בדלק נטול עופרת.


להחליף ממיר קטליטי

במידה והממיר הקטליטי אינו עושה את עבודתו כראוי יש לבצע תיקון או החלפה שלו. ניתן לבצע זאת רק במוסך אשר מתמחה לממירים ושיכול להביא לכם את הממיר הקטליטי שמתאים לסוג ולשנת הרכב שלכם כך שהוא יוכל לעשות את העבודה בצורה אופטימלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה