יום שני, 13 באוקטובר 2014

ניהול מצבי חירום



הכל על ניהול מצבי חירום

חברה מקצועית המספקת שירותי ניהול גם במצבי חירום מציעה יתרון משמעותי עבור ארגונים במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. ראשית, ניהול מצבי חירום מבוסס על כלים מעשיים הניתנים ליישום מיידי. התפקיד של החברה המנהלת את מצב החירום הוא להשתמש בארגז הכלים העומד לרשותה לטובת הלקוח. עליה להפוך את החסרונות של מצב החירום ליתרונות, לטפל קודם כל בחיי אדם ובציוד ולמנוע נזקים בלתי הפיכים. שנית, יש הבדל משמעותי בין ניהול במצבי שגרה לבין ניהול המתקיים במהלך שעת חירום מכל סוג. בעוד במצבי שגרה השדרה הניהולית היא זו שלוקחת פיקוד ומנווטת את הספינה, במצבי חירום יש צורך בגורם חיצוני שאינו נבהל ומקבל החלטות מושכלות והגיוניות.
בעת ניהול מצבי חירום יש לשים דגש קודם כל על טיפול מיידי במצב. אין טעם לחשוב על הטווח הארוך או להתעסק עם נושאים שאינם רלוונטיים. ככל שמקדימים לטפל במצבי החירום בצורה יסודית ומנוהלת יותר, כך ניתן לחסוך את עוגמת הנפש הצפויה.
מצבי חירום הם חלק מהחיים

ההנחה העיקרית של ניהול מצבי חירום היא שמדובר על תופעה שניתן להתמודד איתה. במילים אחרות, מצבי חירום הם חלק בלתי נפרד משגרת העבודה של חברות וארגונים בכל רחבי העולם. מצד אחד, יש לנהל כמובן את המצבים הללו על הצד הטוב ביותר ולהימנע מהחמרה. מצד שני, אין סיבה להיבהל או להיכנס לפאניקה. זהו העיקרון המנחה של ניהול מצבי חירום ולכן הוא זוכה להצלחה.
חברה או ארגון המעוניינים לשרוד בשוק תחרותי ולהחזיק מעמד גם אחרי מצבי חירום חייבים לדעת כיצד לנהל אותם. עדיף להעביר את הנושא של ניהול מצבי חירום למיקור חוץ ולהיעזר בידע המקצועי של חברות, אנשי מקצוע ומומחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה