יום שבת, 8 במרץ 2014

אמטיסט



על הסגולות של אבני אמטיסט
אבני אמטיסט (אלו שנקראות בעברית אחלמה), הן אבנים שלא רק נחשבות ליפות ומושכות במיוחד - אלא לא פעם, מייחסים להן גם כוחות מיסטיים של ממש. ביוון ורומא העתיקה, החיילים היו עונדים אבני אמטיסט, בכדי להימנע מהשפעות היין והשכרות לפני שהם יוצאים לקרב. שמה של האמטיסט בעברית - אחלמה, מעיד אף הוא על הסגולה שלה, והדבר קשור כמובן לתהליך ההחלמה והריפוי שיחסו לה בעת העתיקה. אז מה יש באמטיסט, שהפך אותה לאבן מיוחדת כל כך?

הכירו את האבן מבפנים
אבן האמטיסט, כמו אבני חן רבות אחרות, היא קודם כל מינרל ששייך למשפחת הקוורץ. האמטיסט נמצאת בתוך גושים שונים של סלעים, ובפרט בתוך סלעים גרניטיים. ההרכב של האמטיסט נחשב לייחודי יחסית, מבחינה זו שאפשר למצוא כיום אבני אמטיסט בצבעים מגוונים יחסית, שנעים בין הגוונים סגול ללבן, כאשר יש גם אבני אמטיסט שצבען הוא שקוף יחסית, והדבר נחשב לנדיר. כמו כן, יש צבעים נוספים שמזוהים עם האמטיסט כמו האדום והכחול, אף כי גם אלו נחשבים נדירים יחסית, ולכן גם המחיר של אבני האמטיסט בצבעים הנפוצים פחות - הוא גבוה יותר. יש לציין שכאשר מדובר על הצבעים הנפוצים יותר כמו הסגול והלבן, הרי שהמחיר של האמטיסט הוא נמוך יחסית, וזו אבן שאנשים רבים יכולים להרשות לעצמם.

נמצאת בכל העולם
בעבר היה קשה יחסית למצוא אבני אמטיסט, והן נחשבו לנדירות מאד. תהליך הכרייה המודרני הפך את האמטיסט לנפוצה הרבה יותר, ונמצאו אבנים במקומות שבהן היא לא הייתה ידועה בעבר כמו אורוגואי, ארצות הברית, הודו, ונפאל. כך, מי שמעוניין היום באבני חן איכותיות מאד, חזקות, בולטות, שיכולות להיות משובצות במגוון רחב של תכשיטים - יכול בהחלט ליהנות מאבני האמטיסט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה