יום ראשון, 16 במרץ 2014

מולטיפוקל



טכנולוגיה חדשה בעדשות מולטיפוקל
עדשות מולטיפוקל פותחו על מנת לעזור לאנשים המתקשים גם בראייה לרחוק וגם בראייה לקרוב. הרעיון העומד מאחורי עדשות מולטיפוקל הוא יכולת ללטש את העדשה כך שתעבור בהדרגה מעדשה לראייה מקרוב (בתחתית העדשה) עד לעדשה לראייה לרחוק (בקצה העליון שלה). עדשות אלה נעשו פופולאריות בשנים האחרונות מאחר ורבים סובלים משתי התופעות גם יחד, ואלה מאפשרות להם להסתפק בזוג משקפיים אחד לכל הצרכים שלהם.
כאשר קוראים ספר או עיתון נעות העיניים באופן טבעי לתחתית העדשה והאותיות נעשות ברורות וחדות, ואילו כאשר צופים בטלויזיה ממרחק רגיל העיניים זזות למרכז העדשה, ובנהיגה העיניים נעזרות בחלק העליון של העדשה על מנת לראות לרחוק.
בעבר ביו מייצרים משקפיים עם שתי עדשות שונות, זו מעל זו במסגרת אחת, אבל עדשות מולטיפוקל מאפשרות שימוש בעדשה אחת בעלת מעבר הדרגתי בין העדשות.

טכנולוגיה חדשנית בייצור עדשות מולטיפוקל
לאחרונה פותחה טכנולוגיה חדשה לייצור עדשות מולטיפוקל על ידי פיתוח בדיקת ראייה נוירולוגית מיוחדת שבאמצעותה מודדים את רמת האי נוחות והמתח של המוח בזמן השימוש בעדשת מולטיפוקל. הבדיקות הובילו לטכנולוגיית ליטוש עדשות מולטיפוקל משני הצדדים ואפשר ייצור עדשות מאד דקות. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת למוח לקלוט את העדשות כפחות מפריעות וההסתגלות אליהן הרבה יותר קלה ומהירה.
עדשות מולטיפוקל חדשות אלה מכונות רסונאס והן מאופיינות בשדה ראייה נקי במיוחד ובעל ניגודיות גבוהה. טכנולוגיית ייצור זו באה לידי ביטוי במהלך נהיגה, פעילויות חוץ וספורט שונות וכדומה. העדשות מותאמות באופן ספציפי לכל משתמש והדבר מביא לראייה טובה יותר לטווחים הבינוניים והארוכים.
כיום יותר ויותר אנשים עוברים לעדשות מולטיפוקל בגלל נוחות השימוש בהן והקלות שבה ניתן להתאים אותן לכל מסגרת משקפיים כמעט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה