יום ראשון, 26 בפברואר 2012

טיול לאנטארקטיקה


אנטארקטיקה היא היבשת הכי דרומית, יבשת קרה שלא מיושבת כלל. אנטארקטיקה מוקפת באוקיינוס האנטרקטי ובמרכזה נמצא הקוטב הדרומי. יבשת זו שוכנת כאלף ושמונה מאות מטר מעל פני הים וכמעט כל השטח שלה מכוסה שכבה עבה של קרח. 

תשעים אחוז מכמות הקרח המצויה בעולם נמצאת באנטארקטיקה. זו יבשת שוממה ביותר בעקבות הקור העז ששורר בה תמיד. טיול לאנטארקטיקה הוא חוויה מעצימה, מיוחדת במינה. ביבשת זו ניתן לראות מראות שלא חלמתם שתראו אי פעם ונופים לבנים מרהיבים שלא ניתן לראות בשום מקום אחר.

טיול לאנטארקטיקה – איך? כמה ? למה? ומדוע?

טיול לאנטארקטיקה חייבים לעשות במהלך החודשים שבין נובמבר למרץ.  בשאר חודשי השנה מזג האוויר ביבשת זו קר מאוד ומגיע עד לכשמונים מעלות מתחת לאפס! קור זה מקפיא ולא מאפשר חיי בני אנוש ביבשת זו בחודשי החורף. בחודשי הקיץ קר, מזג האוויר ביבשת נע בין מינוס שש מעלות לבין עשר מעלות. 

טיול לאנטארקטיקה ניתן לעשות רק על ידי הפלגה. הספינות המפליגות לאזור מונות כשלוש מאות נוסעים בדרך כלל, אך יש גם יאכטות קטנות אשר עושות דרכן באופן עצמאי ליבשת. 

הספינות הגדולות הם נוחות ומרווחות ובנויות לעמוד בתנאי ההפלגה בקרח ובקור הקיימים ביבשת זו. טיול לאנטארקטיקה יוצא בדרך כלל מהנמל בעיר אושואיה הנמצאת בקצה הדרומי של ארגנטינה.

טיול לאנטארקטיקה – מידע כללי וטיפים

במהלך טיול לאנטארקטיקה הקרה ניתן לצפות בנופים לבנים ומושלגים, מרחבים עצומים להקות פינגווינים גדולות ולהקות לווייתנים הבאות להעביר את חודשי הקיץ ביבשת זו.

טיול לאנטארקטיקה


ההפלגה לאנטארקטיקה נמשכת כשבועיים פחות או יותר. במהלך ההפלגה יש מספר עצירות בדרך המאפשרות למטייל להכיר טוב יותר את החוף האנטרקטי וליהנות מהאווירה המיוחדת של היבשת.

בדרך כלל אופי הטיול ביבשת זו הוא מדעי, ואין המון ילדים המצטרפים לנסיעה כזו. כמו כן, תנאי מזג האוויר לא ממש מאפשרים להביא ילדים לטיול.

הצמחייה ביבשה זו מצומצמת ביותר בעקבות תנאי האקלים הקשים השוררים ביבשת. אין  בה כלל עצים ויש מעט מאוד צמחים אשר הסתגלו לתנאי האקלים והצליחו להכות שורשים באנטארקטיקה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה