יום חמישי, 9 בנובמבר 2017

בי פי אם



ראשית, נסביר מה הוא בדיוק בי פי אם, והיכן הוא נכנס בתהליך היצירה המוזיקלית?
המושג בי פי אם, או באנגלית BPM, הוא למעשה מושג שמתאר פעימות לדקה – Beats per minute. מושג זה הוא מושג בעל חשיבות גדולה מאוד בתהליך היצירה המוזיקלית, כשלמעשה לפי הפרמטר הזה נקבע המקצב של יצירה כזו או אחרת. כך, מדובר במונח משמעותי ביותר כשבוחרים את הסוגה של השיר, כשנותנים לו אופי וכשמחליטים על התחושה שהוא ייתן. שירים כבדים ואיטיים יותר צריכים להתאים את הבי פי אם שלהם לאופי זה, בניגוד לשירים מקפיצים ומהירים יותר עם BPM גבוה יותר. בכל מקרה, הקביעה של הפרמטר הזה היא אחד מתפקידו הרבים של המפיק המוזיקלי.




קביעת בי פי אם היא מרכיב אחד מני רבים בעבודתו של המפיק המוזיקלי
כשזמר או יוצר מגיע עם מילים ולחן למפיק מוזיקלי, המפיק צריך לקבל החלטה חשובה מאוד באשר לאופיו של השיר. ההחלטה הזאת היא כמובן קביעת בי פי אם, או במילים אחרות – יצירת קצב וסגנון לשיר. כמובן שזה לא הדבר היחיד שהמפיק המוזיקלי עושה, והתפקידים שלו הם רבים ומגוונים, החל בקביעה והכתבה של אופי היצירה וכלה בעבודות המיקס והמאסטר שהן חלק מההקלטה של השיר והעבודה עליו, ועד השיווק של השיר בסופו של תהליך היצירה.

אם יש לכם תשוקה לתחום המוסיקה, הגיע הזמן לעשות עם זה משהו
נתנו כאן BPM כדוגמה לאחת העבודות המרכזיות של מפיקים מוזיקליים, ואם אתם רוצים לדעת יותר ולקבל את הכלים המעשיים השונים ליצירה בתחום, אתם פשוט צריכים לחפש לעצמכם מסגרת לימודים איכותית בתחום. כך, תוכלו להכניס את עצמכם לתחום היצירה באחד התפקידים החשובים ביותר שישנם – הפקה מוזיקלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה