יום שני, 21 באוגוסט 2017

אבחון מוקדם של סרטן העור



אחת המטרות העיקריות של אבחון מוקדם של סרטן העור היא למצוא את הטיפול היעיל ביותר נגד המחלה. מחקרים מראים שגילוי מוקדם מעלה באופן משמעותי את סיכויי ההחלמה, אך יש כמובן צורך במעורבות של אנשי מקצוע על מנת לאתר טיפול אפקטיבי. כמו כן, אבחון מוקדם של סרטן העור יכול להתבצע באמצעות בדיקה עצמית או תוך כדי ביקורת תקופתית מול רופא עור ורופא משפחה.

אבחנת סוגים מסוימים של סרטן עור מתבצעת על ידי נטילת ביופסיה בהרדמה מקומית. את הדגימה שולחים לבדיקה מיקרוסקופי, כאשר במקרים שבהם הסרטן תופס שטח גדול ונמצא על העור זמן ממושך נדרשת בדיקה מקיפה של בלוטות הלימפה האזוריות. עם זאת, אבחון מוקדם של סרטן העור יכול למנוע את הצורך בבדיקות נוספות ולאפשר בחירה מהירה של שיטת טיפול נכונה.

איך מטפלים בסרטן העור?
טיפול לאחר אבחון מוקדם של סרטן העור מתוכנן לפי פרמטרים כמו גודל הגידול, מידת ההתפשטות שלו בגוף ובעור, סוג התאים, גיל המטופל ומצבו הרפואי הכללי. מטרת הטיפול היא לכרות את הגידול ולהשאיר צלקת קטנה ככל האפשר, בין היתר על מנת למנוע פגמים קוסמטיים או פגיעה בתפקוד. אבחון מוקדם של סרטן העור מסייע גם בהקשר הזה כי הוא מעלה את הסיכוי לכך שהכריתה של החלק הנגוע תהיה מינימאלית.

את הטיפול עצמו משעינים על שיטה כירורגית ובמידת הצורך על קרינה או כימותרפיה. יש גם מצבים שבהם אבחון מוקדם של סרטן העור לא עוזר, והרופאים ממליצים על שילוב בין הטיפולים השונים. המטרה של טיפול קרינתי למשל היא להרוס את התאים הסרטניים בלי לגרום נזק לתאים הבריאים, בעוד בטיפול הכימי משתמשים בתרופות שנבחרות בהתאם לסוג הסרטן וקצב התפשטותו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה