יום שלישי, 1 באוגוסט 2017

כל מה שצריך לדעת על טיול בפירנאים



הרי הפירנאים הם למעשה רכס גבוה שמפריד בין חצי האי האיברי ומהווה גבול טבעי בין צרפת, ספרד ואנדורה. הטיול באזור הזה אידיאלי למשפחות ובני זוג ויכול להתאים גם לתרמילאים. יש טיסות נוחות לאזור הפירנאים לכל אורך השנה וקל להגיע מהם ליעדים קרובים כמו מדריד, פריז וברצלונה. כמו כן, נוח מאוד לתכנן טיול בפירנאים גם עם ילדים ומבחינה כלכלית הם הרבה יותר משתלמים בהשוואה לאלטרנטיבות.
עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתכננים טיול בפירנאים. ישראלים שנוסעים לאחת המדינות הגובלות עם הפירנאים לא צריכים אשרת כניסה ואחרי שנוחתים אפשר לעבור ביניהן בלי ביקורת דרכונים.
מבחינת מטבע, בצרפת, ספרד ואנדורה משתמשים כיום באירו אך יש הבדלים בין סוגי החלפת הכספים בכל מדינה. בצרפת הבנקים הם חלפני הכספים הכי משתלמים, לעומת ספרד שבה ניתן גם להיעזר בכספומטים בעמלות יחסית נמוכות. באנדורה יש כספומטים בכל יישוב שמגיעים אליו תיירים ואפשר גם להשתמש בכרטיסי אשראי.



אפשרויות לינה והמלצות על אטרקציות
התחבורה סביב טיול בפירנאים תלויה באזור שבו בוחרים לבקר. בכל מקרה יש בכל אזור תחבורה ציבורית ונגישות גבוהה גם לרכב פרטי שכור. אפשר לחסוך בהוצאות לינה ואוכל אם בוחרים מראש את בתי המלון, משתמשים באתרי האינטרנט על מנת להשוות בין הצעות שונות ומקבלים המלצות מאנשים שכבר ביקרו במקום. 

מומלץ להקדיש לפחות כמה ימים לביקור בשמורות הטבע של הרי הפירנאים. אפשר להקדיש טיול בפירנאים של כמה ימים ברצף לשמורות טבע מן הסוג הזה, או לשלב אותן עם אטרקציות אחרות. קל גם להסתדר עם האוכל באזור הפירנאים ומי שלא מגביל את עצמו למטבח הכשר ייהנה ממטעמי חומרי הגלם המקומיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה