יום רביעי, 6 בספטמבר 2017

בעקבות תמ"א 38 תל אביב נראית אחרת



תל אביב ידועה גם בתור "העיר העברית הראשונה" ולכן אין פלא שיש בה המון מבנים ישנים. מבנים אלו לא עומדים בסטנדרטים הנדרשים מבחינת חוזק וחסינות מפני רעידות אדמה, לכן הם רלוונטיים עבור תכנית המתאר הארצית שנקראת תמ"א 38. לפי התכנית הזו, יזמים יכולים לשפץ ולחזק מבנים קיימים שקיבלו היתר בנייה לפני ינואר 1980, ובתמורה לקבל זכויות בנייה בשווי מאות אלפי ומיליוני שקלים. כתוצאה מכך יש כיום המון פרויקטים של תמ"א 38 בתל אביב ועוד היד נטויה.

הערכות בתחום קובעות שלאחר תמ"א 38 תל אביב תיראה אחרת לחלוטין. היא כמובן תשמור על האופי שלה כעיר בילויים, מסחר ותרבות, אך יהיו בה יותר בניינים חדשים שמסוגלים לגלות עמידות גם לאחר רעידות אדמה. כמו כן, בעקבות פרויקטים של תמ"א 38 תל אביב היא כיום עיר מעוררת השראה שבה ביקוש גבוה לצד היצע נמוך. כל עוד יהיו פערים כאלה בין הביקוש וההיצע, הפרויקטים יישארו משתלמים עבור היזמים וחברות הבנייה.



כיצד נהנים מהיתרונות של תמ"א 38 בתל אביב?
בעקבות תמ"א 38 תל אביב תציע יתרונות לא רק לתושבים של הבניינים שעוברים חיזוק, אלא גם לאנשים שמתכננים לעבור אליה לצורך מגורים ומחיה. הדרך לעשות זאת היא לעקוב אחר פרויקטים של תמ"א 38 וליצור קשר עם היזמים. אפשר למשל לבדוק באיזה שלב מקבלים היזמים היתר בנייה, מה התאריך הייעודי של הפרויקט ומהם הסדרי התשלום. 

בזכות פרויקטים של תמ"א 38 תל אביב ותושביה מקבלים גם אפשרויות חדשות להשקעה. בעלי הון יכולים לנצל אותו על מנת לרכוש דירות קיימות בתוך פרויקטים של תמ"א 38 ולאחר מכן להשכיר אותן. הרווח מהשכירות גבוה והפוטנציאל משמעותי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה