יום שלישי, 12 באפריל 2016

מידע אודות הפקה מוזיקלית



יש הרבה שתמהים ואינם מבינים את ההבדל בין מפיק מוזיקלי לבין מעבד מוזיקלי, אז לטובת אלו אשר אינם מבינים נסביר – בימינו אנו ההבדלים מאוד היטשטשו והרבה פעמים השתמשו במינוח זה או אחר, אבל במקור לכל אחד משני אלו היה תפקיד משל עצמו ומקום של כבוד במערכת של הפקה מוזיקלית. המפיק המוזיקלי מתפקד כמנהל לכל דבר ועניין הכללי של ההפקה ובתור שכך הוא יכול ורשאי לכוון לצבע הפקתי מסוים , בעוד שהמעבד המוזיקלי נדרש לציית אחר הוראות המפיק המוזיקלי וכן ליישם אותן, כלומר – ממש לכתוב את תפקיד הגיטרה, להתאים אותו ליתר התפקידים וכן להוסיף תפקידים נוספים אשר יעשירו באופן כללי את הפזמון. כאמור לעיל, כיום בזמננו ההבדלים היטשטשו ובחברות רבות עושים את שני התפקידים כאחד.




אודות הפקה מוזיקלית לאומנים –
נהוג לחשוב כי הפקהמוזיקלית אינה אלא הכנת פלייבק אשר נועד ללוות את השירה ותו לא. הפקה מוזיקלית זה קודם כל מבנה נכון של שיר בו ישנה הקפדה מרבית על מאפיינים של כל חלק וחלק בשיר, כמו למשל – פזמון, בית, מעבר, CPART, פזמון חוזר וכיוצא בזה. למעשה ישנה משמעות רבה לא רק לכל חלק בתוך השיר, אלא בעיקר לקשר שמקיימים ביניהם חלקי השיר השונים והאופן אשר בו הם מתחברים יחדיו לכדי יצירה אחת, אשר באה להעביר מסר מסוים לקהל המאזינים. לרוב שיר אופייני יכלול את המסר העיקרי אשר הוא רוצה להעביר בפזמון כאשר הבתים יספרו לכם את הרקע לאותו מסר עיקרי.

תפקידה של הפקה מוזיקלית הוא לשרת את מבנה השיר ולהעצים את המסר שהוא רוצה להעביר – כך למשל באם המסר בפזמון מתפרץ ובועט כאשר בבתים דווקא מובא הסיפור בהדרגה הרי כי הפקה מוזיקלית צריכה להיבנות באותו הקו ממש – שמירה על עיבוד מינימליסטי בבתים ולעומת זאת, בפזמון, אפשרתם של כלים נוספים להצטרף, כדי להוסיף עושר וליצור אנרגיה כללית עוצמתית מזו אשר מובאת בבתים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה