יום שלישי, 12 באפריל 2016

לימודי קולנוע לקריירה בתחום

לימודי קולנוע הם הצעד הראשון עבור חובבי המסך הגדול שרוצים לפתח קריירה בתחום. הלימודים מתאימים לקהל יעד מגוון וניתן להירשם אליהם במכללות, אוניברסיטאות ומוסדות שונים ברחבי הארץ. מטרת הלימודים היא להפגיש את הסטודנטים עם תעשיית הקולנוע ולהקנות להם ידע תיאורטי ומעשי. הלימודים כוללים דגש על ההתפתחות וההיסטוריה של הקולנוע, התייחסות להשפעות של הטלוויזיה והקולנוע על התרבות וכמובן שיתוף הפעולה בין הקולנוע, הפוליטיקה, החברה והכלכלה. הלימודים הם דרך מצוינת להעשיר את הידע או לעסוק בתחום מתוך אהבה אמיתית לקולנוע. מסלולי הלימוד כוללים לימודי הנדסאי קולנוע וטלוויזיה, הפקה קולנועית, תואר ראשון, לימודי תעודה באמנות הקולנוע והטלוויזיה והוראת תקשורת וקולנוע בחטיבות ביניים ותיכונים.




אפשרויות תעסוקה לאחר הלימודים
בוגרי לימודי קולנוע יכולים להשתלב בענף בתור תסריטאים, בימאים, יוצרים, מפיקים ועוד. הלימודים כוללים שיעורים על סאונד, עריכה ושיווק תכנים טלוויזיוניים או קולנועיים עבור הקהל הרחב. אפשרויות התעסוקה נעות בין עבודה עצמאית בתחום הקולנוע לבין הגשת מועמדות לחברות הפקה. סטודנטים יכולים גם להירשם כחברים באיגודים המקצועיים וכך לשפר את תנאי העסקתם. יש סטודנטים שעובדים בקולנוע על בסיס הפקות, לעומת אחרים שמחזיקים בתפקידי מפתח ניהוליים.

התנסות מעשית במהלך הלימודים
אחד היתרונות הגדולים של לימודי קולנוע בא לידי ביטוי בהתנסות מעשית. הסטודנטים לא צריכים לסיים עד תום הלימודים כדי לצלם סרט, היות והם יכולים לקחת חלק בסדנאות הפקה ויצירה. הסדנאות מאפשרות לסטודנטים לצלם סרט גמר או להגיש אותו לועדות של מלגות וביקורות. כל תהליך הפקת הסרט מלווה על ידי מרצים מנוסים שמכירים את התחום. התנסות מעשית במהלך לימודי קולנוע גם מקלה על השתלבות בתחום, כמו גם על פיתוח קריירה עצמאית בענפי ההפקה או היצירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה