יום שני, 2 בנובמבר 2015

גלאי CO

גז מסוג פחמן חד חמצני הוא גז שיכול לנמצא בשימוש יום-יומי אך במקרים מסוימים יכול לגרום לאסון. הגז עצמו הוא חסר צבע, חסר ריח וקשה להבחין בו אם הוא נמצא בריכוז גבוה. ישנן דרכים שונות להגן על אנשים מפני הימצאות יתר של הגז ודוגמה לכך היא הוספת ריח לגז במערכות גז ביתי, אך לא תמיד די בכך ולכן ישנו גלאי CO שיכולים להציל חיים. חשוב להבין כי אף על פי שרובנו מכירים את הפחמן החד חמצני כגז שמשמש לבישול בבית, הוא נוצר גם בשל דליקה כמו שנוצרת מאמצעי החימום של הבית או של המבנה, הוא נפלט מכלי רכב ועוד. במקרים אלו הגז יכול להיות באוויר ולהיות קטלני ומסוכן.

אסונות שעלולים לקרות

גז חד חמצני יכול להיות מסוכן מאד ואי אפשר להבחין בו לרוב עד שמאוחר מדי. לכן, מומלץ מאד להתקין גלאי CO שיכולים להתריע על הקיום של הגז. את הגלאי אפשר לשים בבתים פרטיים, מבני ציבור, משרדים ורצוי לשים אותו אפילו בחניונים בהם חונים כלי רכב רבים. חשיבות הגלאים בתוך החניון כולם רגילים לכך שבחניונים יש ריח מוזר של כלי רכב, אבל לא כולם יודעים שבריכוזים מסוימים יכול להירגם אסון או נזק ארוך טווח. הנחת גלאי CO היא פשוטה מאד. מדובר באביזר שלא דורש עבודת התקנה מסובכת, הוא מופעל לבד ומתריע בעת הצורך והתוצאה יכולה להיות מצילת חיים.

בחירת הגלאי הנכון למקום הנכון

גלאי CO צריך להתאים למקום וכאן הכוונה היא גם לרכוש גלאי מצוין עם המלצות וגם גלאי שמתאים בגודל שלו למקום שבו הוא נמצא. חשוב מאד שהגלאי יוכל לכסות את כל השטח הנדרש במקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה