יום ראשון, 6 בספטמבר 2015

מכירת תכשיטים ישנים



הנוהג של מכירת תכשיטים ישנים נובע בדרך כלל משני צרכים בסיסיים: האחד מתוך הרצון לחדש ולהתחדש מבלי לשלם הרבה והשני בגלל מצוקה כלכלית המחייב להיפרד מתכשיטים יקרי ערך. הרוכלים שקונים את התכשיטים הישנים לא מפסידים מכיוון שהם יכולים מצד אחד להתיך את זהב התכשיטים וליצור מהם תכשיטים אחרים ולמכור ביותר כסף ומצד שני הם יכולים למכור את התכשיטים ברמה של יד שנייה וגם אז להרוויח יותר ממה שהם רכשו אותם.

ישן זה החדש של היום
ככלל לחיים מכירת תכשיטים ישנים הפך להיות בשנים האחרונות טרנד מאד מבוקש אצל הרבה אנשים שמחפשים להתחדש בתכשיטים מיוחדים עם סיפור ומשמעות אחריהם. הסגנון שמייחד את התכשיטים הללו משתנה מתקופה לתקופה ומביא איתו עוד ועוד לקוחות סקרנים שרוצים לקנות לעצמם שכיית חמדה כמזכרת מיוחדת.

לא רק חומר גלם קובע את המחיר
חומר הגלם וסוגי התכשיטים שניתן לראות בחנות או דוכן מכירת תכשיטים ישנים משתנה כל פעם מחדש. התכשיטים יכולים להיות עשויים זהב, נחושת, כסף ובאותה מידה יכולים להיות ללא ערך כספי של חומר הגלם אך עם המון סמנטיקה לאירוע, סיפור או שייכות לאושיה חשובה במיוחד.

גלגול כספים
מי שמתעסק עם מכירת תכשיטים ישנים הם לרוב אספני עתיקות ואנשים שמגיעים מתחום התכשיטנות שמבינים בערך חומרי הגלם מהם עשויים התכשיטים וגם יכולים לקבוע את ערך התכשיט על סמך גילו והשילובים השונים שיש בו. חשוב מאד לדעת להגיע לאותם מומחים גם כשרוצים למכור תכשיטים וגם כשרוצים לרכוש תכשיטים ישנים מהסיבה שהם כנראה היחידים שייתנו את מלוא האחריות על דבריהם ועל כספם. חשוב להישמע לאנשי מקצוע ולא ללכת רכיל אחרי טיפוסים מפוקפקים שלא חסרים כאלו בתחום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה