יום שני, 17 באוגוסט 2015

מידע ושימושים של שרשרת ענברים



מהי אבן הענבר

ענבר הנה אבן חן אשר נוצרה באדמה לפני מאות מיליוני שנים, כתוצאה מהתאבנות של שרף. צבע האבן הינו צהוב-כתום מוזהב וניתן למצוא אותה בעיקר באזור הים הבלטי ולאורך נהר הדנובה. לאבן הענבר תכונות חשמליות ומגנטיות, שכן, אם משפשפים את אבן הענבר, פני השטח שלה מתחממים, ונראה כי יש לה יכולת למשוך אליה עצמים קטנים כפיסות נייר, לדוגמא. 



שימושים שונים לאבן הענבר

בגלל תכונותיה הייחודיות של אבן הענבר, יוחסו לה במשך אלפי שנים תכונות מאגיות המשפיעות על המזל הטוב, הגנה והבריאות, ועשו לה שימושים שונים ברפואה עממית.  אבן הענבר שימשה ליצור תכשיטים ותבלינים על ידי חימום והתכה והתמציות השונות של אבן הענבר שימשו לטיפול במגוון רחב של בעיות בריאות, כיוון שייחסו לה יכולות ריפוי שונות. יכולות הריפוי המיוחסות עבור שרשרת ענברים הינן מגוונת וכוללות יכולות אנטי-דלקתיות ומרגיעות, חיזוק מערכת החיסון, טיפול בזיהומים ומחלות עיניים על ידי משיחת משחה ואף יכולות לטיפול בבעיות במצב הרוח, הצלחה בלימודים, ביחסים ואף יכולות לשיפור הזיכרון.  

שרשרת ענברים

בשנים האחרונות התפתח טרנד ענידת שרשרת ענברים לתינוקות, מנהג שיובא מאירופה. שרשרת ענברים נוהגים לענוד על צווארם של תינוקות על מנת לטפל בכאבים של בקיעת שיניים. הורים רבים אשר ענדו לתינוקם שרשרת כזו מדווחים כי ילדיהם לא חוו את כל תופכות הלוואי המיוחסות לשלבים של בקיעת השיניים, כגון עליה בחום או כאבים. 
חשוב מאוד לציין כי קיימים רופאים הסבורים כי אין לאבן יכולות של ממש לריפוי, וכי הסכנה שבענידת שרשרת ענברים כזו לתינוקות הין גדולות:השרשרת יכולה לגרום לחנק על ידי כריכת השרשרת על הצוואר או בליעת אחד מחרוזי הענבר במידה והשרשרת נקרעת. בכל מקרה, ענידת שרשרת ענברים לצווארי תינוקות דורשת השגחה יתרה ומומלץ להסירה לפני השינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה