יום שישי, 23 בינואר 2015

מהו GMAT ומדוע יש לעבור אותו?



אחד המבחנים החשובים ביותר שקיימים כיום הוא המבחן שנקרא GMAT. מבחן זה מיועד לאנשים אשר מעוניינים ללמוד לתואר שני במנהל עסקים הן בישראל והן בחו"ל - בדגש על ארה"ב, שם פותח המבחן. יש לציין כי ציון גבוה במבחני GMAT משמעותו גם סיכוי טוב יותר להתקבל לפקולטות יוקרתיות ונחשבות יותר - לעתים אפילו ללא תואר ראשון רלוונטי בתחום. אז איך נעשה המבחן ומה הוא כולל?

מבחן יחסי ואדפטיבי
מבחינות רבות, מבחן GMAT מזכיר את בחינת הפסיכומטרי הישראלי. זהו מבחן יחסי. המשמעות שלו היא שלא צריך לענות על הכל תשובות נכונות כדי לקבל את הציון המקסימלי, אלא חשוב פשוט לענות על כמה שיותר תשובות נכונות, ביחס לנבחנים אחרים. הניקוד בכל פרק משתנה לחלוטין, ובחלק מהפרקים אף קונסים אתכם בנקודות אם לא עניתם על כל התשובות (כלומר יש קנס נפרד לאי-מענה וקנס נפרד לתשובה שגויה), אך בחלק מהפרקים אין קנס על תשובה שאיננה נכונה.



מה משיוחד במבחן GMAT לעומת המבחן הפסיכומטרי, היא העובדה שמדובר על מבחן אדפטיבי וממוחשב. הנבחן יושב מול מחשב ועונה, וככל שהוא עונה יותר תשובות נכונות - רמת השאלות תלך ותעלה ותהיה קשה יותר. אם יטעה - השאלות יהפכו להיות קלות יותר. כך, המבחן מתאים את עצמו לרמת הנבחן, ואמור להיות מדויק יותר ולספק ציון מדויק יותר.

הציון מתקבל מיידית
עוד משהו שחשוב לדעת על מבחן GMAT, הוא שבשונה ממבחנים אחרים, הרי שבמקרה שבו אתם נבחנים במבחן GMAT - אתם מקבלים את הציון ישירות! מאחר שהמבחן הוא ממוחשב, הציון מחושב במהירות ובאופן אוטומטי ואתם מקבלים פלט מדויק עם הציון בכל פרק בשני עותקים. הדבר כמובן מאפשר לכם גם לשלוח את התוצאות למוסדות לימוד בארץ ובחו"ל כמה שיותר מהר.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    לפי דעתי היום מבחן GMAT הוא מאוד חשוב מפני שכל אדם אשר רוצה ללכת ולעבוד בתפקיד ניהולי צריך לעשות את המבחן על מנת להתקבל לתואר שני במנהל עסקים.
    אני עבדתי מספר שנים כחשב שכר בכיר והחלטתי שאני רוצה להמשיך לתפקיד ניהולי ולכן כאשר ניגשתי למנהל שלי ואמרתי לו את זה הוא אמר לי שאם אני רוצה להישאר בחברה בתפקיד ניהולי אני חייב לגשת למבחן GMAT ואז להמשיך לתואר שני במנהל עסקים. רק לאחר מכן הוא יוכל לתת לי תפקיד ניהולי כזה או אחר. הוא גם הציע לי סבסוד של המבחן והתואר ולכן קפצתי על זה, זה גם הראה לי שהם רוצים אותי כמנהל!
    המבחן עצמו לא היה יותר מדי קשה אבל צריך ללמוד ולהשקיע בו אם רוצים לקבל ציון טוב בדיוק כמו פסיכומטרי. קשה מאוד להצליח במבחן ה-GMAT בלי ללמוד.

    השבמחק