יום שישי, 23 בינואר 2015

צילום



מה לומדים בקורס צילום?
קורס צילום הוא הזדמנות מצוינת להיחשף להיבט האמנותי של אחת הפעולות השכיחות בעת החדשה. מחלקות המעבירות קורסים מן הסוג הזה מתמקדות בשורה ארוכה של תחומים. הן מעסיקות מדריכים מנוסים עם רקע מעשי ובונות תכניות לימודים מגוונות. אפשר להירשם אל קורס צילום במסגרת לימודי קולנוע, הרחבה או העשרה של תכנית לימודים אחרת, או לחילופין לעשות זאת בתור תחביב. הקורס מועבר בקבוצות קטנות והוא משלב בהצלחה בין מימד עיוני ומעשי.

אחד היתרונות הגדולים של קורס צילום הוא היכולת להתנסות בציוד מקצועי. הציוד הנמצא במחלקה כולל מלבד מצלמות סטילס גם עדשות, חצובות, פלשים מקצועיים, מטריות, קופסאות אור, אביזרי תאורה ומעבדה. כל אלו מאפשרים לסטודנט לפגוש טכנולוגיות מסורתיות המהוות נדבך בלתי נפרד מהלימודים. בנוסף, היכולת להתנסות בציוד מקצועי היא צעד חשוב בדרך לפיתוח קריירה ויישום תכני הלימוד גם מחוץ לקורס. 



חלוקת הקורס לשנות לימוד
בשנה הראשונה של לימודי צילום מתמקדים בטכנולוגיות הישנות והחדשות, בהיכרות עם תולדות הצילום ובהתוודעות לטכניקה ולשפה הויזואלית. המטרה היא לאפשר נקודת מפגש עם הנושאים השונים ולספק לתלמידים את הכלים הנכונים להתקדם. בשנה הראשונה מתנסים התלמידים ביסודות השליטה במצלמה ולוקחים חלק בפעולות טכניות כגון מדידת אור, מרחק, זוויות, סוגי מצלמות, עדשות, פילטרים, ציוד היקפי ואביזרים נלווים.

בשנה השנייה ובשנים שלאחר מכן מתמקדת תכנית הלימודים בשיפור הטכניקה והשליטה בשפה הויזואלית. אין צורך להגיע עם רקע מקצועי לקורס צילום, אולם חשוב לעקוב אחר הנחיות המדריכים. זו הדרך הטובה ביותר לצלם מתוך תכנון, רעיון מובנה וגישה אישית. הקורס מעניק לכל סטודנט הזדמנות לפתח מרחב אישי ולהביא לידי ביטוי צרכים אמנותיים. זהו המאפיין המשותף לכל השיעורים הנערכים בשנים הראשונות והמתקדמות של הקורס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה