יום שני, 29 בדצמבר 2014

עגילי יהלומים


מהו יהלום?

היהלום הוא משאב טבעי – מינרל – יחיד מסוגו בעולם. ייחודו הוא, כידוע, בכך שהוא החומר הטבעי הקשה ביותר. מלבד זאת, הוא גם החומר הטבעי המבריק ביותר. יהלום מושלם עשוי פחמן בלבד והוא חסר צבע לחלוטין, אך יתכן כי זיהומים מסוימים של חומרים אחרים, כמו חנקן, ישוו לו צבע זהוב או אדום, לדוגמה. היהלום נחשב מאז ומעולם כאבן החן החשובה ביותר – פרט שנתן לו מעמד גבוה במיוחד ועורר סביבו מחלוקות רבות.



יהלומים לנצח

היהלום מוזכר בתיעוד אנושי לראשונה בתנ"ך. ליהלום היה תפקיד בתנ"ך כתכשיט המעטר את בגדי הכהן הגדול ומשובץ בבית המקדש, ומכאן שלפי המסורת ניתן למקם את שימושו האנושי במאה ה-14 לפנה"ס. לאורך ההיסטוריה כולה חזרה חשיבותו פעם אחר פעם לשחק תפקיד מכריע ברחבי העולם – מהודו ועד אירופה, שם החלו לראשונה במאה ה-15 לשבץ יהלומים בתכשיטים – טבעות אירוסין ועגילי יהלומים, לדוגמה. המחלוקת סביב היהלום סובבת בעיקר סביב כרייתם באפריקה, למטרות מימון מיליציות וארגונים צבאיים שפוגעים בזכויות אדם בכסף יהלומי הדמים.


עגילי יהלומים – אהבה ונאמנות

בישראל, כחלק מהחברה המערבית, עגילי יהלומים הם תכשיט נחשק במיוחד. הם מגיעים בצורות ובסוגים שונים, אך לכולם מכנה משותף רחב – הם נתפסים כסמל לאהבה ונאמנות, כזה שיכול לחדש את הגחלת בקשר ארוך שנים או להצית להבה בקשר צעיר. רכישה נכונה של עגילי יהלומים לזוגתך יכולה להיות רכישה חשובה במיוחד לחיים משותפים, ולכן אין להקל בה ראש.


מרגיש אבוד?


אתה לא אשם. ישנם סוגים רבים של עגילי יהלומים, ובמקרים רבים שווה לשקול קניית עגילים קלאסיים – שאיתם קשה לטעות. אם אתה בכל זאת רוצה להשקיע ולקלוע לטעם המדויק של זוגתך – נסה לדבר עם חברותיה, משפחתה, או לבדוק בעצמך – האם היא נוהגת ללכת עם עגילים צמודים או תלויים ומה צבע התכשיטים איתו היא נוהגת ללכת הם שני משתנים שיכולים לעזור לך בבחירה. בכל מקרה – עגילי יהלומים יהיו, ברוב המקרים, בדיוק מה שתצטרך שיהיו עבורך ועבור הקשר שלך. בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה