יום שבת, 21 בספטמבר 2013

שעת חירום



מהי שעת חירום וכיצד להיערך אליה
שעת חירום מוגדרת כזמן כזה אשר בו בעצם אנו מפסיקים לתפקד כמו בשגרה היום – יומית שלנו, ועוברים לתפקוד מסוג אחר לגמרי בשל מצבי קיצון כאלה ואחרים אשר קורים באותה נקודת זמן. יש לציין את העובדה כי שעת חירום מגדירה את המצב ההישרדותי אשר בו כל אחד נדרש לסייע על מנת להתמודד עם הישרדותם של הרבים על חשבון כל שיקול אחר. שעת חירום יכולה להיות אישית או משפחתית כמו: התרסקות כלכלית, גילוי מחלה ממארת אצל אחד מבני המשפחה, תאונת דרכים קשה וכדומה. שעת חירום חברתית, אשר בה נדון במאמר זה, כוללת מצבי חירום כאלה ואחרים אשר נגרמים כתוצאה מאסונות טבע שונים או מלחמות, פיגועי טרור, התקפות טילים על המדינה וכדומה בזה מקרים שונים.
שעת חירום לאומית – מה זה אומר בעצם?
שעת חירום לאומית היא שעה שבה מתגייסים רבים לעזרת הכלל על מנת להתמודד עם מצב החירום שנוצר. על מנת להתמודד עם שעת חירום בקור רוח וביעילות, לא להיכנס לפאניקה ולא לחשוב רק על עצמי ומשפחתי, יש לעבור הכשרה לניהול מצבי חירום שכיום ניתן לעשות זאת בבתי ספר רבים בעלי תוכנית לימודים מיוחדת. שעת חירום לאומית היא שעה שבה לתפקוד המקצועי יש השלכות על מזעור התוצאות השליליות העלולות לנבוע מן המצב וכן התמודדות עם השיקום שלאחר מצב החירום.
צריך שתהיה מוכנות לשעת חירום
כיום ברוב הארגונים עורכים הכנות לקראת שעת חירום אשר מן הסתם כוללות הכשרת אנשים לתפקידים ייעודיים בשעת חירום. כמו כן מבוצעים תרגילים שונים עם כלל האנשים בארגונים כגון: בתי ספר, בתי חולים, מפעלי תעשייה, חברות הממוקמות בבנייני משרדים רבי קומות וכיוצא באלה. כדי להיות מוכנים לשעת חירום יש להיערך לכך בשעת השיגרה ולקבל סיוע מקצועי על מנת לארגן את ה מערכים הנחוצים לקראת שעת חירום כדי שיתפקדו כראוי בשעת המבחן. שעת חירום איננה סיסמה או גזירה משמיים, ולמרות שלא תמיד יודעים מתי תגיע שעת החירום ניתן לחזות את השלכותיה ולהתכונן לקראתה באופן אחראי ומקצועי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה