יום שבת, 16 בפברואר 2013

עוסק זעיר



פתיחת עוסק זעיר – האם זה כדאי?
כאשר אתם עומדים בפני פתיחת עסק חדש הרי עליכם לבחור או להחליט על צורת ההתאגדות אשר בעזרתה תרצו לפעול. זאת על פי כל מה שמחייב החוק במדינת ישראל בכל הנוגע אל התאגדות ומיסוי של עסקים בהיקפים שונים. הסטאטוס הראשון האפשרי הוא כמובן - עוסק זעיר (הגדרה אשר בעצם נעלמה מן החוק בשנת 2003 והוחלפה למעשה בהגדרת עוסק פטור) שהוא לאדם אשר אין לו ציפיות למחזור הגדול יותר מאשר משבעים ושש אלף ₪ בשנה ואשר תחום העיסוק שלו אינו עורך דין, מורה לנהיגה, גן ילדים פרטי, רואה חשבון וכיוצא באלה.

עוסק זעיר
פתיחת עוסק זעיר לעסקים קטנטנים
פתיחת עוסק זעיר מיועדת ללא כל ספק לעסקים קטנטנים אשר אין לדעת כיצד יתנהלו והאם יחזיקו מעמד במשך השנה כולה בצורה ריווחית. כלומר, כל מי שאינו צופה גידול בהכנסות שלו ולא בטוח כי העסק שלו אכן ישרוד את השנה הראשונה, יוכל לפתוח עוסק זעיר וליהנות מן הקלות בדיווח לשלטונות המס ומאי תשלום מע"מ, אי הוצאת חשבוניות וקבלות וכיוצא באלה.
עוסק זעיר – אז למי זה כדאי
אם אתם עובדים מהבית בעבודה קבועה לספק אחד ואתם יודעים מראש כי ההכנסה שלכם תהיה קבועה לאורך השנה כדאי לכם לפתוח עוסק זעיר ולא להתעסק עם כל ההתנהלות מול הרשויות. זה מתאים לאנשים שכותבים מהבית, או עורכים לשוניים העובדים מול חברה אחת וכיוצא באלה.
עוסק זעיר – מה אתם מחליטים?
אם אתם פותחים עסק חדש ואתם מתכננים לגדול ולהתפרנס ממנו בשנה הקרובה אל לכם לחשוב או להגביל את עצמכם לסכום קטן של 76 אלף ₪ או קצת יותר. אם אתם רוצים להתפתח ולא לשמור על הקיים והעסק שלכם מאפשר זאת אל תתפשרו ואל תפתחו עוסק זעיר, אלא היו עוסק מורשה. עוסק מורשה יאפשר לכם למן ההתחלה לכוון יותר גבוה ובצורה הרבה יותר מכובדת. פתיחת עוסק זעיר יכולה להשאיר אתכם זעירים מידי ואין שום צורך שתחשבו בצורה כזו אם החלטתם להיות עצמאיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה