יום שבת, 9 בפברואר 2013

ניהול סיכונים בארגון

כל ארגון באשר הוא צריך להקפיד על תפקוד מקצועי בכל הפרמטרים הרלבנטיים לניהול נכון של הארגון ואנשיו. בין הפרמטרים השונים אשר חשובים לעניין זה, אנשים רבים מדברים היום על ניהול סיכונים בארגון כעל אחת הפעולות הפנים ארגוניות היעילות ביותר למינוף והצלחה של כל עסק באשר הוא. ניהול סיכונים בארגון היא למעשה פעולת ניהול מסוימת אשר כל מטרתה הוא בעצם לעמוד על הסיכונים האפשריים על מנת לבצע הערכה פנים ארגונית מקצועית ונכונה ביותר לגבי הנזקים האפשריים לאותו עסק או ארגון כזה או אחר, כל זאת על מנת למנוע את הנזקים והסיכונים מבעוד מועד. לאחר ביצוע הפעולה, החברה מקבלת המלצות כיצד עליה לפעול ומה נדרש לבצע בתחום הניהול והבקרה על מנת להבטיח את הצלחתה.

ניהול סיכונים בארגון ברמת הפרויקט
ברמת הפרויקט, ניהול סיכונים בארגון הוא שלב הכרחי בהכנה לעבודה על הפרויקט. לפני תחילת ביצוע הפרויקט נדרש לעמוד על סיכונים העלולים להיגרם לארגון כתוצאה מהפרויקט. סבירות המימוש של הסיכון ברמה הניהולית ועוצמת הנזק שעלול להיגרם, הם היעדים הבולטים של ניהול סיכונים בארגון והם נועדו על מנת לזהות כשלים אפשריים בתוך הארגון.

סוגים שונים של ניהול סיכונים בארגון
ניהול סיכונים בארגון יכול להיות פיננסי, ארגוני, תפעולי ועוד. מכיוון שחברות ציבוריות בישראל נדרשות למנות גורם פנים ארגוני אשר יהיה אחראי על ניהול סיכונים בארגון, חברות אלה ממנות צוות ניהול סיכונים שבו כל אחד מהעובדים מבצע ניהול סיכונים בארגון בספרה שונה. תהליך ניהול סיכונים בארגון הוא למעשה זיהוי הסיכונים האפשריים בכל תחומי הפעילות של הארגון, הערכת התרחישים השונים ונערכות להתמודדות עם כל אחד מהם על מנת להקטין את הנזק האפשרי. ניהול סיכונים פיננסי איכותי יתמקד בכל אחת מהאספקטים בהם פועלת החברה.

זיהוי + ניתוח = ניהול סיכונים בארגון
זיהוי וניתוח הסיכונים האפשריים מרכיבים את פעולת ניהול סיכונים בארגון. היבט מיוחד בתחום זה מספק יישום חוקי מרפי בתוך תהליך ניהול סיכונים בארגון וגם ביצוע חישוב הסיכונים באמצעות נוסחאות מתמטיות לוגיות שניתן למדוד באמצעות מדידה כמותית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה