יום שבת, 16 בפברואר 2013

עוסק פטור



עוסק פטור או עוסק מורשה – מה עדיף?
אם החלטתם להפוך לעצמאיים ואתם מתלבטים בין פתיחת תיק עוסק מורשה או עוסק פטור הרי שעליכם להבין כי לשני סוגי ההתאגדויות הללו יש מטרות שונות ולא תוכלו להחליט על כך באופן שרירותי לחלוטין מן הסתם. עוסק פטור נהנה מכמה וכמה יתרונות ניהוליים אשר עוסק מורשה אינו פטור מהן, אבל עוסק פטור מוגבל בתחום העיסוק שלו ובמחזור העסק שלו בשנה. על כן מאד מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון על מנת להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבור העסק שבו מדובר.
עוסק פטור – יש יתרונות ויש חסרונות
היתרונות של עוסק פטור מתבטאים בעיקר בניהול הפנקסים והתיקים אל מול הרשויות השונות במדינת ישראל. חשוב לציין כי עוסק פטור אינו מדווח למע"מ, אינו מוציא חשבוניות ואינו צריך לשלם מקדמות למס הכנסה לאורך כל שנת הפעילות שלו. עוסק פטור מעביר את הפטור שקיבל ממס הכנסה אל הלקוחות שלו. הפטור מעיד על היותו פטור מהוצאת חשבוניות וגביית מע"מ לצורך העניין. את חובו למס הכנסה הוא יעשה בתום השנה וזאת כמובן לאחר הגשת דוח שנתי ובו הכנסותיו בפועל. 
עוסק פטור
החסרון שבלהיות עוסק פטור הוא הגבלה במחזור (76 אלף ₪ לשנה) ותחומי עיסוק שלא נכנסים להגדרה כמו: עורך דין, רואי חשבון, וטרינרים, חוקרים פרטיים וכיוצא באלה.
עוסק מורשה – יתרונות וחסרונות
שלא כמו עוסק פטור, עוסק מורשה מחוייב בתעודת עוסק מורשה מטעם מע"מ ובהתנהלות ישירה וחודשית מול מע"מ, מס הכנסה והביטוח הלאומי. עליו להוציא חשבוניות הכוללות מע"מ וקבלות בעת קבלת כסף בפועל. עליו לשלם מקדמות למס הכנסה ולביטוח הלאומי בכל חודש או חודשיים על פי צפי ההכנסות השנתיות שלו ועליו לדווח למע"מ בכל חודש לגבי ההכנסות שלו. את כל הפעולות הללו יש לעשות בהנחיית רואה חשבון. הן עולות כסף, אך מאפשרות לכם לפעול בכל מסגרת מחזור שתרצו ובכל תחום עיסוק שהו.
אם אתם עדיין מצפים להכנסת נמוכות השנה ואין לכם מגבלת עיסוק התחילו עם פתיחת עוסק פטור ועברו לעוסק מורשה בתנאי שההכנסות שלכן צפויות לגדול משמעותית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה