יום שלישי, 6 במרץ 2012

פירוק חברה


מתי מפרקים חברות?

תהליך פירוק חברה מתבצע כאשר החברה נקלעת לקשיים כלכליים ובמקרים בהם בעלי החברה מבקשים בעצמם לפרק את החברה כתוצאה מחוסר פעילות, או החלטה על סיום פעילות יזומה של החברה. פירוק חברה הוא הליך מורכב אשר במהלכו יש לסגור את כל ענייני הכספים של החברה. במקרים של פשיטת רגל החברה מפורקת על ידי נושים הממונים על חלוקת כל כספי בהתאם לחובות שצברה. יש לציין כי גם פירוק חברה על ידי נושים עשוי להיות תהליך פירוק מרצון.  בעבור חברות שנמצאות בבעלות אדם אחד ניתן לבצע הליך פירוק מהיר ומקוצר.

כיצד להתחיל את ההליך?

בכל הליך פירוק חברה מומלץ להסתייע בעורך דין, התהליך אינו פשוט ויש לחתום על חוזים ומסמכים רבים. ללא עורך דין קשה יהיה לאדם פשוט להבין את כל המסמכים ואסור לחתום על מסמכים ללא הבנה מלאה של תוכן המסמך. בשלב הראשון לתהליך הפירוק יש להגיש בקשה לרשם החברות לפירוק החברה. במקרים של בעל מניות אחד בחברה ההליך פשוט למדיי, במקרים בהם ישנם כמה בעלי מניות התהליך מורכב יותר ודורש את הסכמתם. את טופס בקשת הפירוק מומלץ להגיש באמצעות עורך דין וחשוב לשים לב לחובת מינוי מפרק לחברה וחתימתו על הטופס.  



אנשי מקצוע מלווים

את תהליך הפירוק מלווים עורכי דין מטעם בעל החברה. עורכי הדין ממונים על הענקת ייעוץ מתאים והסדרת החוזים והמסמכים הדרושים להליך. פרט לעורכי הדין מעורבים בתהליכי פירוק חברות בעלות חובות כספיים גם נושים וכונסי נכסים. חשוב לבצע את כל שלבי הפירוק בהתאם לחוק, אי הגשת המסמכים בשלמותם לא תאפשר את ביטול החברה ומחיקת הרישום. החלטת הפירוק מתאימה למקרים בהם החברה טרם התחילה את פעילותה או סיימה את פעילותה ואינה מעוניינת לחזור לפעילות בעתיד.

פירוק חברות גדולות

פירוק חברה בבעלות אדם אחד היא הליך פשוט למדיי, פירוק חברה גדולה יותר דורש מעורבות של כמה גורמים והסכמה של כל בעלי המניות. נהוג לפרסם את פירוק החברה באמצעי התקשורת בכדי לאפשר לבעלי חוב וכל הנוגעים בדבר להתנגד לפירוק. חשוב לציין כי פירוק חברות מרצון הוא אינו הליך של פשיטת רגל. בהליך פירוק מרצון לא מעורב כונס נכסים ומכירת נכסי החברה מתבצעת למטרת חלוקה פשוטה של כספי החברה בין בעליה. הפירוק הוא הליך משפטי לכל דבר ולכן מומלץ להסתייע בעורכי דין דיני חברות המתמחים בפירוק חברות והתמודדות עם תביעות הוצאה לפועל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה