יום שישי, 30 ביוני 2017

שומה



 השומות הן חלק טבעי בעור
נקודות חן רבות מופיעות בגוף של כולנו, מהגב, עד הרגליים ובעיקר בפנים. נקודות חן יכולות להיות אהובות על ידינו או שנרצה להסיר אותן אך בכל מקרה מדובר בנקודות טבעיות לחלוטין. שם אחר לנקודה חן הוא שומה. השומה אמנם ידועה לכולנו בתור נקודת חן גדולה אך למעשה אין שם נפרד לנקודת חן גדולה ושומה היא סך הכול השם הרפואי. השומה נוצרת במהלך הצטברות מלנין באזור מסוים. המלנין הוא חומר שמופרש על ידי המלנוציטים ודואג להגן עלינו מפני קרינה. במלנין יש פיגמנטים רבים ולכן הצטברות מלנין גם יוצרת מראה כהה יותר וכך למעשה נוצר תהליך השיזוף.

השומה מגרדת? לכו לרופא
אם יש לכם שומה חדשה כדאי מאוד ללכת להיבדק. אמנם שומה חדשה היא תהליך טבעי בגוף של כולנו ולכולנו תצוץ מתישהו עוד נקודת חן בפנים או בגוף אפילו אם לא נשים לב לכך. עם זאת, חשוב לבצע בדיקות תקופתיות אצל רופא עור כדי באמת לוודא שכל השומות הן בסדר ואין אף אחד שמסכנת אותנו. שומות כאלו יכולות להיות בעייתיות מאוד כמו למשל שומות מגרדות, שומות א-סימטריות, שומות גבוהות מאוד או מדממות. בכל מקרה של שומות ישנות או שומות חדשות מומלץ להיבדק כדי לחסל את הסיכויים שמשהו מסתתר מתחת לעור שלכם.

שומה מוזרה כולה להעיד על בעיה
קצת קשה להעיד מה היא שומה מוזרה ומה היא שומה רגילה. אנחנו רגילים לשומות שעל העור שלנו כול חיינו ורוב הסיכויים שלא נחשוד שמישהי מהן יכולה להעיד על בעיה אך בכל מקרה מומלץ ללכת להיבדק. כל שומה שנראית לכם חשודה אפילו במעט האחוזים, ביקור אצל רופא יבהיר לכם את המצב בצורה הרבה יותר טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה